درمان ۲۷ بیماری با چرپ کردن کف پا

درمان ۲۷ بیماری با چرپ کردن کف پا

شاید به گوش خیلی ها نا آشنا و عجیب باشد، اما این کاملا واقعیت دارد. سبب اصلی بسیاری از بیماری ها خشکی کف پا است که با چرب کردن روغن های گرم و ملایم درمان می شود . این روش بهترین راه رفع خشکی تامین گرمی و رطوبت کافی برای بدن است. با چرب کردن روغن های گرم و ملایم به بافت های کف پا درمان بسیاری از بیماریها امکانپذیر است.

چرب کردن کف پاها در بازتاب درمانی و سلامت  ارگان های کل بدن نقش مهمی ایفا میکند.

[caption id="attachment_4438" align="alignnone" width="300"] روغن مالیدن کف پا[/caption]

روش استفاده:

هر شب کف پاها را با روغن زیتون، کنجد طبیعی، روغن بنفشه و روغن سیاه‌دانه، به مقدار زیاد چرب کنید.

مقدار روغن زیاد روی پوست پا استفاده کنید، چراکه فرایند جذب تا صبح ادامه خواهد داشت.

روغن ها بسیار نافذ هستند و سریع از طریق کف پا در بافت بدن جذب می شوند. سپس یک پلاستیک نرم روی آن بپیچید و روی آن جوراب بپوشید و یا پاها را در سلفون نرم و نازک بپیچید، صبح روغن را از پاها پاک کنید، این کار را تا یکماه ادامه دهید، تا معجزه ان را ببینید.

حتی با چند بار استفاده تاثیر درمانی آن را در وضعیت سلامتی خود به وضوح خواهید دید.

انواع روغن ها را برای ماساژ کف پا میتوان استفاده کرد، اما روغن های زیتون و کنجد، بنفشه و سیاه‌دانه، روغن های ملایم بدون حساسیت با تاثیر فوق العاده زیاد هستند، می‌توانید از ترکیب همه روغن های ذکر شده به تساوی به کف پا‌ها بمالید. تا درمان سریع‌تر انجام گیرد. از روغن های سوپرمارکتی استفاده نکنید. روغن های ذکر شده باید بو و عطر مخصوص خود را داشته باشند، در غیر این صورت قابل اطمینان نیستند.

[caption id="attachment_4439" align="alignnone" width="300"] روغن زدن کف پا[/caption]

درمان اختلالات بدن با چرب کردن کف پا عبارتند از:

1- تظاهرات پیری مثل چروکیدگی ها

2- سفیدی موها

3- غم و افسردگی

4- یبوست(قبضیت)

5- خشکی پوست بدن، کف پاها

6- سوزش کف پا

7- کاهش فعالیت ارگان ها مثل کاهش ضربان قلب

8- کاهش فعالیت تخمدان ها و یائسگی زودرس

9- کم کاری تیروییدـ

10- حساس بودن به سردی و گرمی

11- ضعف حافظه و کندی فرایندهای فکری ناتوانی در فراگیری و ذخیره اطلاعات

12- تشکیل بافت های متراکم و فیبری مثل فیبروم

13- فشارخون بالا در افراد سردـ

14- فشار خون پایین

15- کم خونی

16- پوکی استخوان

17- دردهای شدید کوتاه مدت و تیر کشنده مثل دردهای قلبی، قاعدگی، میگرن

18- کاهش چربی خون

19- خشم زیاد

20- اسپاسم و گرفتگی عضلانی

21- ضعف جنسی و بی میلی جنسی

22- عدم تمرکزـ مرض دیابت

23- انعطاف ناپذیری و شکنندگی

24- اگزمای حاد در پاها

25- زیبایی و درخشش پوست صورت

26- از بین بردن زگیل پا

27- زانو درد

28- کمردرد

29- رماتیسم

30- و مهمتر از همه بسیاری از سرطان ها

(در سرطان ها این روش بسیار تاثیر گذار میباشد، چرا که سرطان ها سردی و خشکی هستند و روغن ها تاثیر مقابل آن را دارند و بدن را از سم پاک می کنند. اما در بدخیمی ها که داغ هستند بهتر است از روغن ملایم تر مثل روغن زیتون استفاده شود.)

 نکته:

در بیشتر اوقات حدود ده روز بعد، روغن در مدفوع دیده می‌شود که به این معنی است که روغن تمام مسیر را از پوست تا مرکز بدن طی کرده و پاکسازی کرده است. برای مثال می‌توانید روغن‌های مختلف را روی جداره نی تست کنید و ببینید بعد از چند ساعت این روغن‌ها چگونه در بافت متراکم نی جذب می‌شوند.

[caption id="attachment_4440" align="alignnone" width="300"] چرب کردن کف پا[/caption]

 

چرب کردن کف پا٬ چرب کردن کف پا با روغن بنفشه٬ چرب کردن کف پا با روغن زیتون٬ چرب کردن کف پا در طب سنتی٬ چرب کردن کف پا دکتر خیراندیش٬ روغنمالی کف پا٬ روغنمالی کف پا با روغن بنفشه٬ روغنمالی کف پا با روغن زیتون٬ روغنمالی کف پا با روغن کرچک٬ روغنمالی کف پا با روغن کنجد٬ روغنمالی کف پا در بارداری٬ روغنمالی کف پا در شب٬ روغنمالی کف پا در طب سنتی٬ روغنمالی کف پا دکتر خیراندیش٬ روغنمالی کف پا و لاغری٬ روغنمالی کف پاها٬ فواید روغنمالی کف پا٬ فواید روغنمالی کف پا با روغن زیتون


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 28 اسفند 1397
موثرترین درمان‌های گیاهی سرفه

موثرترین درمان‌های گیاهی سرفه

 

به‌دانه

شاید به‌دانه از شناخته‌شده‌ترین درمان‌های سرفه باشد. میوه به، دانه‌های لعاب‌داری دارد که نرم‌کننده سینه و خلط‌آور هستند. به همین دلیل در تسکین سرفه موثرند. دانه‌های به را کمی در آب خیس می‌کنند و بعد از اینکه لعاب آن خارج شد، آن را می‌خورند. به علاوه می‌توان دانه به را روی زبان قرار داد و لعاب آن را به مدت چند دقیقه مکید، اما باید به خاطر داشت که دانه به را نباید جوید!

جوشانده به‌دانه نیز در مواردی استفاده می‌شود. برای تهیه آن کمی دانه به را در آب جوش می‌ریزند و می‌جوشانند تا به صورت ژله‌ای دربیاید و سپس می‌توان آن را برای درمان سرفه مصرف کرد.

 

پرسیاوشان

برگ‌های این گیاه، آثار خوبی در تسکین سرفه دارند. از این برگ‌ها می‌توان جوشانده یا دم‌کرده تهیه کرد که هر دوی آن‌ها باعث نرم شدن خلط و کمک به دفع آن می‌شوند. برای تهیه جوشانده، 3 قاشق برگ خشک پرسیاوشان را داخل 1 لیتر آب‌جوش بریزید و اجازه دهید مدتی بجوشد. سپس آن را صاف کنید و مایع به دست آمده را بنوشید. برای تهیه دم‌کرده، مقداری برگ خشک را داخل 1 لیتر آب‌جوش بریزید و اجازه دهید بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف و میل کنید.

 

آویشن

آویشن از گیاهان پرمصرف در درمان سرفه است. برای استفاده از آن چند گرم پودر خشک‌شده گیاه را داخل یک لیوان آب‌جوش بریزید و 20 دقیقه دم کنید. سپس محلول را صاف و میل کنید. علاوه بر دم‌کرده، جوشانده این گیاه نیز در درمان آسم و سرفه موثر است. از آویشن، فرآورده‌های دارویی مختلفی ساخته شده که سازمان نظارت بر امور داروی وزارت بهداشت هم آن‌ها را تأیید کرده است. از آن جمله می‌توان شربت‌های توسیان، تیمیان، تیمکس، تیم‌آربا، برونکوباریج و برونکوتیدی را نام برد.

 

گل ختمی

این گیاه جزو گیاهان لعاب‌دار است که با نرم کردن مجاری تنفسی و آثار خلط‌آوری، باعث رفع سرفه می‌شود. گل‌ختمی را نیز می‌توان به صورت دم‌کرده مصرف کرد. برای این منظور مقداری از گیاه را داخل آب‌جوش بریزید و 10 دقیقه دم کنید. عده‌ای معتقدند اگر این دم‌کرده همراه عسل مصرف شود، اثربخشی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

 

بارهنگ

دانه‌های این گیاه، لعاب‌دار است و باعث نرم کردن سینه و برطرف شدن سرفه می‌شود. دانه‌های آن را در آب خیس و لعاب آن را استفاده می‌کنند.

[caption id="attachment_4430" align="alignnone" width="300"] درمان سرفه با گیاهان دارویی[/caption]

شلغم

استفاده از شلغم در تسکین سرفه‌های خلط‌آور بسیار مرسوم است. می‌توان شلغم پخته را به تنهایی یا مخلوط با سوپ استفاده کرد.

 

گل بابونه

نوشیدن دم‌کرده گل بابونه باعث بهبود سرفه می‌شود. گاهی هم آن را همراه عسل مصرف می‌کنند.

 

سیر

سیر، گیاه بسیار موثر و مفیدی برای مبارزه با عفونت‌های تنفسی و سرفه‌های شدید است. می‌توان سیر را به صورت خام یا پخته مصرف کرد. کپسول‌های سیر نیز در بازار وجود دارند.

 

زنجبیل

چای زنجبیل، ضدالتهاب قوی است که باعث کاهش درد گلو و سرفه می‌شود. در کشور چین، زنجبیل را همراه عسل و پیازچه می‌جوشانند و آن را معجزه‌ای در درمان سرفه می‌دانند.

 

گل گاوزبان

گل گاو زبان  آثار خلط‌آور و ضدسرفه مناسبی دارد.

 

نشاسته

ترکیب نشاسته با آب‌جوش از قدیم برای تسکین سرفه‌های خشک به کار می‌رفت و اثربخشی خوبی دارد. این ترکیب نرم‌کننده سینه نیز است.

 

دارچین

جوشانده دارچین پودر نشده نیز باعث تسکین سرفه می‌شود.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، در منابع اطلاعاتی، به آثار ضدسرفه گیاهان دیگری نیز اشاره شده است. از آن جمله می‌توان قدومه، نعناع، ثعلب، عناب و شیرین‌بیان را نام برد. معمولاً اگر ریشه گیاه استفاده شود، باید مدت بیشتری بجوشد یا دم بکشد. دانه، مدت کمی کمتر و برگ از همه کمتر به زمان نیاز دارد تا عصاره‌اش خارج شود. از این مایعات می‌توان روزی 3-2 بار استفاده کرد، اما به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد گیاهان دارویی هم می‌تواند باعث ایجاد عوارضی ناخوشایند شود.

 

عسل

بسیاری از متخصصان آثار درمانی عسل را تأیید می‌کنند. مصرف یک قاشق عسل داخل آب‌جوش، چای یا شیر می‌تواند تسکین بسیار خوبی برای سرفه باشد. گاهی توصیه می‌شود به مخلوط عسل و آب‌جوش (یا چای) آب لیموترش تازه نیز اضافه شود. استفاده از آن به خصوص برای کودکان بسیار مناسب است

[caption id="attachment_4431" align="alignnone" width="300"] درمان سرفه در طب سنتی[/caption]

 

درمان سرفه٬ درمان سرفه خشک٬ درمان سرفه خلط دار٬ درمان سرفه خلط سینه٬ درمان سرفه در بارداری٬ درمان سرفه سرما خوردگی٬ درمان سرفه شبانه٬ درمان سرفه شدید٬ درمان سرفه کودکان٬ درمان سرفه ناشی از آلرژی٬ درمان سرفه نوزاد٬ درمان سرفه های خشک طولانی مدت٬ سرفه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 28 اسفند 1397
فواید خاکشیر

فواید خاکشیر

 

موارد استفاده ازخاکشیر

 

1-در ضعف معده ناشی از سوء مزاج سرد(سودا):

 نشانه سوء مزاج سرد، خشکی دهان ، کم میلی به آب، بدگواری طعام، بی میلی به خوراک، نفخ شکم، بروز برخی دردها در معده، ضعف و لاغری که روز به روز بیشتر می شود.

 

2- یبوست سوداوی یا عصبی روده: 

نشانه آن کشیدگی شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشی از روده حلقه وار جمع شده، مدفوع دو تکه گردیده و راه روده چند دقیقه بسته می شود. در این حال تکه ای از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جای خود باقی می ماند. حتی با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمی شود. مقداری از مدفوع در روده بجای مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفی را موجب می گردد. که اغلب مردم به این مرض دچار هستند.

[caption id="attachment_4405" align="alignnone" width="300"] خواص خاکشیر[/caption]

3-در یبوست پیران:

سالخوردگان بدنشان کم آب و خشک شده و بهمین نسبت روده هایشان نیز خشک و کم آب می گردد.

بهترین داروی طبیعی برای این افراد خاکشیر است که باید آن را کوبیده داخل استکان آب داغ ریخته با عسل بنوشند. استفاده از حب های ملین و مسهل ها زیان آور می باشد، زیرا مانده رطوبت بدن آنها را کشیده و موجب خطر مرگ خواهد گردید.

 

4- یبوست در کودکان:

در کودکانیکه مبتلا به یبوست و دل درد شده و جوشهایی در بدنشان پیدا می شود. روزی یک قاشق چایخوری خاکشیر را بکوبند و در قندداغ ریخته و به انان بنوشانند

[caption id="attachment_4406" align="alignnone" width="300"] خواص خاکشیر[/caption]

5-در تورم لوزه ها:

استفاده از خاکشیر غالبا از بروز تورم در لوزه ها جلوگیری می نماید.

 

6-در ضعف قوه باء:

علاوه بر آن ترشحات رحمی ناشی از سودا را بتدریج کم و برطرف می سازد. خاکشیر پرده ایی از چربی در سطح بدن ایجاد کرده و موجب نرمی و لطافت پوست بدن می شود.

[caption id="attachment_4408" align="alignnone" width="300"] خاکشیر[/caption]

7-درمان کننده برخی از اقسام اسهال می باشد.

 

8-در خونریزی  بواسیری:

ازجمله عوارض سوداوی، ضعف کبد و بروز بواسیر است که گاه با خونریزی های پی در پی عارض شده. بهترین دارو خاکشیر است  که بدن را اصلاح و مانع خونریزی خواهد شد

[caption id="attachment_4407" align="alignnone" width="300"] فواید خاکشیر[/caption]

 

خاکشیر٬ خواص خاکشیر٬ خواص خاکشیر با آب سرد٬ خواص خاکشیر با آب گرم٬ خواص خاکشیر برای بواسیر٬ خواص خاکشیر برای تورم لوزه ها٬ خواص خاکشیر برای خونریزی بواسیر٬ خواص خاکشیر برای کبد٬ خواص خاکشیر برای لاغری٬ خواص خاکشیر برای معده٬ خواص خاکشیر در بارداری٬ خواص خاکشیر ناشتا٬ فواید خاکشیر٬ فواید خاکشیر برای اسهال٬ فواید خاکشیر برای پوست٬ فواید خاکشیر برای یبوست٬ فواید خاکشیر برای یبوست کودکان٬ فواید خاکشیر در طب سنتی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 28 اسفند 1397
معرفی انواع دمنوشها همراه با خواص

معرفی انواع دمنوشها همراه با خواص

 

دمنوش چای سبز نعناع فلفلی

که برای کاهش وزن وتناسب اندام وضد عفونی کننده دستگاه گوارش وضد نفخ و ورم معده واسپاسم گوارشی ودرمان سرما خوردگی وسرفه و....

 

دمنوش چای سبز گل گاوزبان

برای سرطان وقلب وعروق واسپاسم وتصفیه خون والتهاب کلیه وبی اختیاری ادرارواعصاب وروماتیسم و یبوست......

[caption id="attachment_4412" align="alignnone" width="300"] فواید دمنوش[/caption]

دمنوش  توت فرنگی

دندان واستخوان وهضم غذاوپاک کننده روده ومثانه وتصفیه خون وفشارخون وسکته قلبی ولثه وافزایش اشتها......

 

دمنوش کرن بری

قلب وسنگ کلیه عفونت ادراری وکلیوی و از بین بردن بافتهای سلولیت و....

 

دمنوش چای سیاه زنجبیل

تسکین دردهای روماتیسمی سردردوحالت تهوع ودارای ویتامین B .C .Dو....

 

دمنوش چای سبز لیمویی

کاهش تری گلیسیرید خون وگلودردوسرفه وسوزش معده وسوء هاضمه و.......

 

دمنوش چای دارچین

سیستم ایمنی بدن وتب وسرماخوردگی و کاهش قند خون ومسکن دردهای عضلانی وآرام بخش و....

[caption id="attachment_4414" align="alignnone" width="300"] خواص دمنوش دارچین[/caption]

چای سیاه وانیل

کاهش واهمه وافسردگی واضطراب والتهاب پوست وترمیم کننده پوست وتقویت میل جنسی و.....

 

چای سبز وسیب ترش

تقویت سیستم بدن واعصاب وقلب وپیشگیری( علائم یائسگی والزایمر وپوکی استخوان )وکاهش کلسترون وتری گلیسیرید خون و....

 

چای سبز به لیمو

برطرف کننده سرگیجه تپش قلب ضد( تشنج وآسم )وتقویت حافظه ومعده وآرام بخش وتسکین دهنده اعصاب

 

دمنوش بلوبری

از بین بردن چربی شکم وپهلو وتقویت کننده جسمی وروحی وسرشار از فیبرو. ......

[caption id="attachment_4415" align="alignnone" width="300"] دمنوش[/caption]

چای زعفران

نشاط آور وضد (استرس وافسردگی)وکاهش (خونریزی رحمی ودردهای قاعدگی )ومحافظ سلولهای مغز و.....

 

چای ترش

کاهش فشارخون وقندوچربی خون وشستشودهنده کبد ومنبع غنی آهن ورفع بیمایهای قلبی و...

 

چای سیاه نعناع

برای موهای زائدوبیماریهای ریوی وتنفسی وآسم وتسکین درد معده وروده ودرمان سوء هاضمه وبیماریهای پوستی واگزما و....

 

چای سبز وجینسینگ

تقویت قوای جنسی ونیروبخش وجلوگیری از پیری سلولها ورفع خستگی ونوسانات خلقی وبرطرف کننده استرس وسندرم پیش از قاعدگی و.....

 

چای سبز الوورا

برای کاهش وزن وپوکی استخوان وغضروف سازوزخم معده وگوارش ودیابت وکم خونی و......

 

چای بهار نارنج

تنظیم کننده ضربان قلب وجلوگیری از سرماخوردگی وابریزش بینی وآرام بخش وخواب آور وتقویت دستگاه گوارش ودارای اثرات دیاز پام وضد سرفه .....

[caption id="attachment_4416" align="alignnone" width="300"] خاصیت دمنوش[/caption]

چای بادرنجبویه

تنظیم (گوارش وقلب ومغز وکبد ) وتقویت (حافظه ولثه ودندان )وآرام بخش ورفع کننده انسدادوگرفتگی رگهای مغز و.....

 

میکس بری

کاهش وزن وسرشارازفیبروکاهش کلسترول وفشارخون وآرام بخش وخنک کننده وکاهش التهاب وموثردربهبود ارتروز و....

 

چای سیاه وهل

برای تقویت معده وضد نفخ ودرمان ( آلرژی وسینوزیت وروماتیسم )معالجه ( سرماخودگی وتب وسرفه)واکسپکتورانت طبیعی و...

[caption id="attachment_4413" align="alignnone" width="300"] خواص دمنوش در طب سنتی[/caption]

 

 

خواص انواع دمنوش٬ خواص چای بادرنجبویه٬ خواص چای بهار نارنج٬ خواص چای ترش٬ خواص چای زعفران٬ خواص چای سبز الوورا٬ خواص چای سبز وجینسینگ٬ خواص چای سیاه نعناع٬ خواص چای سیاه وهل٬ خواص دمنوش٬ خواص دمنوش میکس بری٬ معرفی انواع دمنوش٬ معرفی انواع دمنوشها همراه با خواص


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 28 اسفند 1397
درمان آلرژی با طب سنتی

درمان آلرژی با طب سنتی

 

انواع مختلف آلرژیها که درجامعه بسیارشایع هستند ناشی از ضعف در سیستم ایمنی بدن است.درطب کلاسیک درمانهای مختلفی وجود دارد که همگی درجهت سرکوب علائم بیماری است نه درمان کامل آن و بیمار تا آخرعمرش باید دارو مصرف نماید.داروهایی که هرکدام عوارض بیشماری برای بدن دارند.اما در طب سنتی همه انواع آلرژی ها درمان قطعی دارد.

 

آلرژیها را میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد.آلرژیهای فصلی و آلرژیهایی که نسبت به یک چیزخاص مثل میوه ها یا گردوخاک ویا گرده گل خاص و... میباشد.برای درمان در طب سنتی باید به روش زیر عمل کرد:

 

گام اول:پاکسازی بدن از خلط یا اخلاط ناسالم.مثلا اگر کسی غلبه سودا دارد باید بدنش را از سودای ناسالم واضافی پاکسازی کرد.

گام دوم:حجامت آلرژی

گام سوم:تقویت سیستم ایمنی با دارو

درمان

 

الف)ازترکیب(۲ لیوان عسل+۲لیوان عرق نعنا+۱لیوان سرکه طبیعی) یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته ۱ ساعت بعد شام میل شود.

 

نکته:بند (الف)را برای کسانیکه غلبه سودا ویا صفرا دارند فقط استفاده کنید.صفراویها به جای عرق نعنا عرق کاسنی بریزند.به مدت(۴۰ الی ۱۲۰ شب)

 

ب)از ترکیب(۳ واحدعسل+۱ واحد سیاه دانه نیم کوب)هر ۸ ساعت یک ق مرباخوری میل شود(۴۰ الی ۱۲۰ روز)

 

نکته:برای بلغمیها لازم و برای صفراویها نیازی به داروی بالا نیست.سوداویها باید نیم واحد سرکه طبیعی اضافه کنند.

[caption id="attachment_4401" align="alignnone" width="300"] درمان آلرژی با طب سنتی[/caption]

ج)حجامت آلرژی هر ماه در ربع سوم ماه قمری ۱ الی ۳ مرحله.

 

نکته۱: بلغمی ها در صورت درمان شدن با داروی بند (ب)خیلی نیازی به حجامت ندارند.ولی سودا و صفراویها باید حتما حجامت کنند.اگرشخص دموی باشد حتما باید حجامت کند تا به نتیجه برسد و نیازی به مصرف هیچ دارویی ندارد.

 

نکته۲: در آلرژیهایی که به چیز خاصی حساسیت وجود دارد باید در موقع حجامت آلرژی آن ماده را با خود ببرید و به حجام بدهید تا در محل زخم حجامت شما بمالدتا بدنتان نسبت به آن واکسینه گردد.

نکته۳: اگر نمیدانید که به چه ماده ای حساس هستید به حجام بگویید تا مواد آلرژنی که خودشان دارند را برایتان بمالد.ماده آلرژن معمولا درمطب های طب سنتی وجود دارد.(نسخه استاد حسین خیراندیش)

 

د) اگر سینوزیت ندارید ابتدا باید ۱۴ الی ۲۱ شب روغن سیاه دانه را داخل بینی بچکانید(هر بینی یک قطره)

 

ه) مصرف روزی یک لیوان از دمکرده چای کوهی همراه با کمی عسل (۱۲۰ روز)

 

ی) خوراک سرکه انگبین  (دو واحد عسل + دو واحد عرق کاسنی + یک واحد سرکه انگور طبیعی)  شبی۳/۱  لیوان از این شربت ریخته ۳/۲ الباقی را آب بریزید میل کنید.(۱۲۰ شب)

 

توجه گر طبع سردی دارید به جای عرق کاسنی باید از عرق نعنا استفاده نمایید.

 

و) بعد از ۴۰ روز مصرف داروهای فوق حجامت عام انجام شود.

 

ز)  یکماه  بعد از حجامت عام اول حجامت عام دوم انجام شود.

 

س) دو هفته بعد حجامت سر انجام دهید.

 

ک) ۴۰ روز بعد از حجامت سر حجامت آلرژی انجام شود.

 

توجه : اگر به چیز خاصی حسایت دارید آن را باخود به مطب ببرید تا بعد از حجامت پزشک آن را به موضع حجامت بمالد تا بدن نسبت به آن دیگر حساﺳﻴﺖ نداشته باشد

 

توجه :حساسیت و آلرژی معمولا از به هم خوردگی اخلاط یعنی عدم تعادل مزاج بوجود می آید برای درمان قطعی آن باید بدن را به تعادل مزاجی خود برسانید تا درمان کامل شود.

یا اینکه از شدت حرارت در سر(صفرا) بوجود می آید که اگر از شدت حرارت باشد درمان آن فقط حجامت آلرژی است.(نسخه استاد حسین خیر اندیش)

[caption id="attachment_4400" align="alignnone" width="300"] آلرژی در طب سنتی[/caption]

 

آلرژی٬ حجامت آلرژی٬ حجامت آلرژی چیست٬ حجامت آلرژی در تهران٬ حجامت آلرژی در شرق تهران٬ حجامت آلرژی در غرب تهران٬ حجامت آلرژی فصلی٬ حجامت سر٬ درمان آلرژی٬ درمان آلرژی با حجامت٬ درمان آلرژی با داروی گیاهی٬ درمان آلرژی با دکتر خیراندیش٬ درمان آلرژی با زالو٬ درمان آلرژی با سیاه دانه٬ درمان آلرژی با سیر٬ درمان آلرژی با طب سنتی٬ درمان آلرژی با گیاهان دارویی٬ درمان آلرژی بینی٬ درمان آلرژی پوستی٬ درمان آلرژی در بارداری٬ درمان آلرژی در چشم٬ درمان آلرژی در طب سنتی٬ درمان آلرژی در نوزادان٬ درمان آلرژی سرفه٬ درمان آلرژی فصلی٬ زالو درمانی٬ زالو درمانی آلرژی٬ زالو درمانی برای آلرژی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 28 اسفند 1397
درمان پُرکاری غُدّه تیروئید در طب سنتی

درمان پُرکاری غُدّه تیروئید در طب سنتی

 

در این نوع از بیماری گواتر، هورمون تیروکسین به مقدار و میزان زیادی از غدّه تیروئید ترشّح می‌شود.

 

این بیماری مربوط به مزاج صفراوی سودائی است.

 

علائم این بیماری

  1. پوست بیمار، گرم و مرطوب و خشک است،
  2. لرزش دست‌ها،
  3. تپش قلب،
  4. عرق ریزش فراوان،
  5. عصبانیّت،
  6. حسّاسیّت بیش از حدّ به گرما،
  7. افزایش إشتها دارد امّا کاهش وزن دارد،
  8. بیخوابی،
  9. ضعف، ضعف شدید،
  10. إسهال،
  11. بیرون زدگی چشم‌ها (إگزوفتالمی) و...

[caption id="attachment_4389" align="alignnone" width="300"] تیرویید پرکار[/caption]

 

درمان در طب سنتی

(ترکیبات گواتروژِنی ضَدِّ پُرکاری تیروئید است):

1ـ صبح دمکردۀ گُل گاوزبان (یعنی یک قاشق چایخوری پودر گل گاوزبان را در یک استکان آبجوش به مدّت ده دقیقه بریزید تا دَم بکشد، سپس میل شود)،

2ـ دو عدد لیمو ترش به همراه غذا میل شود،

3ـ سبزی‌جات سبز مانند جعفری،

4ـ سه عدد هلیله (سیاه و زرد و کابلی) به همراه عسل یا به همراه ماست کم‌چرب میل شود (توجّه: هستۀ هلیلۀ زرد را نخورید؛ زیرا سمّی است)،

5ـ گل نسترن،

6.خاکشیر،

7ـ آناناس،

8ـ کنگر فرنگی،

9ـ انواع کلم،

10ـ هویج زرد،

11ـ سبزی ریحان(صبح، ظهر، شب).

[caption id="attachment_4390" align="alignnone" width="300"] درمان تیرویید پرکار با طب سنتی[/caption]

 

تیرویید٬ تیرویید پرکار٬ تیرویید پرکار چیست٬ تیرویید پرکار در بارداری٬ تیرویید پرکار در کودکان٬ تیرویید پرکار طب سنتی٬ تیرویید پرکار علائم٬ تیرویید پرکار لب مرز٬ درمان تیرویید پرکار٬ درمان تیرویید پرکار با اسپند٬ درمان تیرویید پرکار با زالو٬ درمان تیرویید پرکار با گیاهان دارویی٬ درمان تیرویید پرکار در بارداری٬ درمان تیرویید پرکار در طب سنتی٬ درمان تیرویید پرکار در کودکان٬ درمان تیرویید پرکار در نوزادان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 27 اسفند 1397
چند گیاه دارویی که باید همیشه درخانه داشته باشید

چند گیاه دارویی که باید همیشه درخانه داشته باشید

 

نعناع:

ضد نفخ، دل درد، ناراحتی معده، دلپیچه کودکان پس از خوردن سردی ها، رفع اسهال.

[caption id="attachment_4375" align="alignnone" width="300"] خواص نعناع[/caption]

پونه:

ضد نفخ، بادشکن، گرم کننده کلیه ها، رفع شب ادراری کودکان، تقویت روده، رفع اسهالی.

[caption id="attachment_4376" align="alignnone" width="300"] خواص پونه[/caption]

خاکشیر:

رفع گرمازدگی، رفع گرمی کردن( مصرف بیش از حد خوراکی های طبع گرم)، گر گرفتگی، کهیر و خارش پوست.

[caption id="attachment_4377" align="alignnone" width="300"] خواص خاکشیر[/caption]

سنبل_الطیب:

آرامبخش، رفع کم خوابی، ضد استرس.

[caption id="attachment_4378" align="alignnone" width="300"] خواص سنبل الطیب[/caption]

سیر:

کاهش سریع فشار خون، کاهش چربی خون و کلتسرول مضر، آنتی بیوتیک گیاهی.

[caption id="attachment_4379" align="alignnone" width="300"] خواص سیر[/caption]

سنجد:

آرد سنجد کامل( با پوست و دانه): رفع درد معده و سوزش مری، رفع و پیشگیری از پوکی استخوان و ارتروز.

[caption id="attachment_4380" align="alignnone" width="300"] خواص سنجد[/caption]

گشنیز:

کاهش سریع فشار خون، خوشبو کننده دهان، ضد نفخ برای افراد گرم مزاج به جای نعناع و پونه، ضد آفت.

[caption id="attachment_4382" align="alignnone" width="300"] خواص گشنیز[/caption]

گل_گاوزبان:

آرامبخش اعصاب، رفع تپش قلب و بهبود زکام و سرفه خشک.

[caption id="attachment_4383" align="alignnone" width="300"] خواص گل گاو زبان[/caption]

زنجبیل:

ضد تهوع و استفراغ، رفع درد عادت ماهانه، بهبود سرما خوردگی وسردی، ضد رماتیسم، تقویت نیروی جنسی.

[caption id="attachment_4384" align="alignnone" width="300"] خواص زنجبیل[/caption]

گزنه:

رفع سنگ و عفونت کلیه و مثانه، رفع کم خونی ، ضد عفونت لوزه ها، کاهش قند خون

[caption id="attachment_4385" align="alignnone" width="300"] خواص گزنه[/caption]

 

خواص پونه٬ خواص خاکشیر٬ خواص زنجبیل٬ خواص سنجد٬ خواص سنیل الطیب٬ خواص سیر٬ خواص گزنه٬ خواص گشنیز٬ خواص گل گاو زبان٬ خواص نعناع


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 27 اسفند 1397
خواص دمنوش به

خواص دمنوش به

 

به مقوی قلب، معده و اعصاب است. و نوشیدنی بسیار مناسب برای پاییز و زمستان است.

 

  1. برای تهیه این دمنوش نخست باید" به "رسیده و شیرین ایرانی بخرید. "به "های وارداتی با اینکه ظاهر هندسی آراسته تری دارند در بیشتر موارد از بو و مزه لازم بی بهره اند و بیشتر برای تزئین ظرف میوه مناسب اند تا کاربرد و فایده طبی.

 

  1. "به" را خوب بشویید تا پرزهای روی آن برود. اگر پوست به کاملاً زرد باشد نیازی به گرفتن آن نیست.

 

  1. پس از شستن "به" باید آن را با رنده فلزی خلال کنید تا قطعاتی به طول حدوداً 3 سانتی متر و قطر حدود 2 میلی متر به دست آورید. قطعات ریزتر یا درشت تر ممکن است در مراحل بعدی شما را با مشکل روبرو کنند.

[caption id="attachment_4361" align="alignnone" width="300"] دمنوش به[/caption]

  1. پس از این کار باید قطعات رنده شده به را در یک سینی بگسترانید و روی وسیله گرمازایی با گرمای ملایم و پیوسته، مانند شوفاژ، قرار دهید. بسته به رطوبت هوا و دمای گرم کننده بین 1 تا 2 روز طول می کشد تا قطعات به خشک شوند. در این مرحله، خشکی نباید آنقدر شدید باشد که خلالها را بتوان مانند چوب کبریت شکست.

 

  1. مرحله پایانی در تهیه دمنوش به، بو دادن آنهاست که نیاز به کمی مهارت دارد وگرنه ممکن است دمنوش خوب از کار درنیاید. برای این کار باید یک ماهی تابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوب خوب داغ شود به قدری که اگر قطره ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود. سپس خلالهای به خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلالها برسد. این کار را تا وقتی که رنگ خلالها به قهوه ای پررنگ برسد ادامه بدهید. کمی دود بلندشدن از این خلالها هیچ عیبی ندارد و حتی به خوش رنگتر شدن دمنوش هم کمک می کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید.

 

  1. پس از تغییر رنگ و بوداده شدن به ها، ماهیتابه را از حرارت دور کنید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در ظرف دربسته شیشه ای نگهداری کنید و از رطوبت هم دور نگهدارید.

 

  1. برای تهیه دمنوش برای هر نفر حدود یک قاشق غذاخوری معمولی از آن را در یک قوری با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه روی بخار، خوب دم کنید و سپس نوش جان کنید.

 

افزودن مقدار اندکی زعفران آثار قلبی و مغزی آن را تقویت می کند و رنگ و مزه اش را هم ارتقاء می دهد. اگر به کاملا شیرین بوده باشد نیاز چندانی به شیرین کننده ندارید ولی اگر دوست داشتید خوب است که آن را با کمی نبات شیرین کنید و بنوشید.

[caption id="attachment_4362" align="alignnone" width="300"] دمنوش به[/caption]

خواص دمنوش به٬ خواص دمنوش به برای پوست٬ خواص دمنوش به برای رحم٬ خواص دمنوش به برای زنان٬ خواص دمنوش به برای لاغری٬ خواص دمنوش به برای مردان٬ خواص دمنوش به در بارداری٬ خواص دمنوش به در طب سنتی٬ دمنوش به

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 27 اسفند 1397
درمان موخوره

درمان موخوره

 

راه هاى متفاوتى براى درمان موخوره وجود دارد :

– يك ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده بريزيد و بگذاريد 10 دقيقه بجوشد و آرام آرام دم بكشد. بعد از اين كه سرد شد، آن را صاف كنيد و هر روز از اين مايع به موى سرتان بماليد. پس از مدت كوتاهى متوجه خواهيد شد موخوره تان درمان شده است.

ريشه كنجد را در آب جوش خيس كنيد و بگذاريد 15 دقيقه به همين حالت بماند. بعد از آن ريشه كنجد را به مدت 30 دقيقه در آب جوش، بجوشانيد؛ مايع صاف شده را به موهايتان بماليد.
– موهايتان را در آب ِ جوشانده تخم پياز قرار دهيد.

– استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمى به صورت ماهى يكبار، براى درمان موخوره مفيد است.

– در يك لگن آب چند قطره آمونياك بريزيد و موهايتان را با آن بشوييد.

 

به مقدار مساوى قهوه خام، نخود خام، روناس و زرده تخم مرغ را مخلوط كنيد و به صورت خمير در آوريد و به موهايتان بماليد. صبح موهايتان را بشوييد و با روغن زيتون چرب كنيد.

 

گل ريواس، شاه تره و سدر را به ميزان مساوى در آب خيس كنيد و پس از اين كه 24 ساعت ماند، مايع صاف شده آن را به سر بماليد.

– نيم كيلو آرد نخود خام را با 200 گرم برگ مورد و نيم كيلو حنا مخلوط کنيد، سپس آن را به پنج قسمت تقسيم كنيد و پنج شب پشت سر هم با زرده تخم مرغ به سر بماليد.

روغن بادام و بنفشه و كتيرا براى درمان موخوره مفيد است

[caption id="attachment_4356" align="alignnone" width="300"] درمان موخوره با طب سنتی[/caption]

غير از درمان هاى گياهى ذكر شده براى معالجه موخوره، به موارد زير توجه كنيد:

 

– نوك موها را چند سانتيمتر كوتاه كنيد.

– از برس ها و شانه هايى از جنس مواد طبيعى ( چوب و …) استفاده كنيد.

– از روغن هاى گياهى به موهايتان بماليد.

– از شامپو هاى طبيعى كه اسيدى و قليايى نيستند استفاده كنيد.

– هنگام شست و شوى موها از آب خيلى گرم استفاده نكنيد.

– كمتر از سشوار استفاده كنيد.

– گاهى موهايتان را ببافید

[caption id="attachment_4357" align="alignnone" width="300"] درمان موخوره با روغن بادام[/caption]

 

درمان موخوره٬ درمان موخوره با حنا٬ درمان موخوره با روغن ارگان٬ درمان موخوره با روغن بادام تلخ٬ درمان موخوره با روغن زیتون٬ درمان موخوره با روغن نارگیل٬ درمان موخوره با سرکه٬ درمان موخوره با سرکه سیب٬ درمان موخوره با وازلین٬ درمان موخوره بدون کوتاهی٬ درمان موخوره در ریش٬ درمان موخوره در طب سنتی٬ درمان موخوره در مردان٬ درمان موخوره شدید٬ درمان موخوره مو٬ درمان موخوره و شکستگی مو٬ موخوره


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 27 اسفند 1397
بوقناق و خواص آن در طب سنتی

بوقناق و خواص آن در طب سنتی

بوقناق یا ایرنجیوم (نام علمی: Eryngium) یک گونه از گیاهان گل دار از خانواده Apiaceae است که شامل حدود دویست و پنجاه گونه می شود. بوقناق و زول دو گیاه خاردار است که به بوقناق در فارسی خار زن­بابا و چرخه نیز گفته می شود. بوقناق در کتب طب سنتی شکاعی و قرصعنه نامیده شده است. در طب سنتی معمولا از ریشه و میوه این دو گیاه استفاده می شود. در قاعدة میوة بوقناق مانند کنگر فرنگی مقداری اینولین وجود دارد و به همین دلیل این گیاه را کنگرفرنگی وحشی نیز می­گویند.

 

عرق بوقناق و زول از نظر طبیعت در طب سنتی معتدل رو به گرم (مرکب القوا) است و عده­ای نیز آن را سرد گفته­اند و خوردن آن خشک کنندة رطوبت­ها و ضدسم است. عرق زول و بوقناق تأثیر مستقیم بر فعالیت­های آنزیمی کبد داشته و برای پاک­سازی کبد از سموم و باز کردن مجاری کبدی مفید هستند. همچنین بر غدد فوق کلیوی اثر مفید و مؤثری داشته و در همکاری با کبد کمک موثری برای افزایش انسولین و فعال کردن لوزالمعده دارند که در نتیجه منجر به کاهش قندخون و درمان دیابت می شوند. زول و بوقناق برای دستگاه گوارش، درمان کولیت و فعال کردن کبد و تولید صفرا و ریختن آن در اثنی­عشر روده کارایی بسیار مؤثری دارند.

 

عرق این دو گیاه پوست و عروق پوستی را باز کرده و پوست را شفاف می­سازد و نیز جوش صورت را به علت فعال کردن و پاک­سازی کبد و تصفیة خون از بین می­برد. اثرات فارماکولوژیک و دارو درمانی این دو گیاه که در عصاره و عرق آن­ها متمرکز است .

[caption id="attachment_4352" align="alignnone" width="300"] خواص عرق بوقناق[/caption]

موارد استفاده:

 

بوقناق به وسیله فعال کردن سلول های پانکراس و افزایش تولید انسولین، درمانی اثربخش و بی ضرر برای دیابت است. مهترین خاصیت بوقناق، کاهش قند خون و درمان دائمی بیماری دیابت است. به شرط رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش های هوازی مناسب برای دیابتی ها و مصرف همزمان عرق بوقناق درمان دیابت (بخصوص نوع 2) در زمان کمتر از یک سال دور از انتظار نیست . بی شک عرق بوقناق بهترین جایگزین برای قرص های کاهنده قند خون و تزریق انسولین می باشد .

 

بوقناق خواص درمانی متعددی دارد و بیش از 50 خاصیّت برای آن ذکر شده است که به طور خلاصه عبارت است از:

 

عرق بوقناق جوش صورت را به علّت فعّال کردن کبد و تصفیه خون از بین می برد.

 

برای نفخ معده و روده بسیار موثّر است.

 

برای دستگاه گوارش، درمان کولیت، فعّال کردن کبد، تولید صفرا و تجزیه و تحلیل چربی ها (تری گلیسیرید و کلسترول) بسیار خوب و موثّر عمل می کند.

 

غدد فوق کلّیه را فعّال کرده و ترشّح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس، عصبانیّت و اضطراب را از بین می برد.

 

یبوست را از میان برده و به روده ها نرمی می بخشد. افرادی که ناراحتی معده و کولیت دارند، قبل از غذا یک استکان و بعد از غذا نیز نصف استکان تناول نمایند.

 

بیماری های دیگری که بوقناق می تواند در درمان آنها مؤثر واقع شوند عبارتند از:

 

بیماری های خونی مانند کم خونی ها و کمبود پلاکت ها مانند بیماری ITP.

 

بیماری های تنفسی مانند آسم.

 

بیماری تنگی نفس.

 

بیماری ضعف عضله قلبی.

 

پیشگیری و کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی.

 

بوقناق٬ بوقناق اصل٬ بوقناق چیست٬ بوقناق در بارداری٬ خواص بوقناق٬ خواص بوقناق برای پوست٬ خواص بوقناق برای لاغری٬ خواص بوقناق در بارداری٬ خواص بوقناق در درمان دیابت٬ خواص بوقناق در طب سنتی٬ خواص دارویی بوقناق٬ خواص عرق بوقناق٬ خواص عرق بوقناق برای دیابت٬ خواص عرق بوقناق برای لاغری٬ خواص عرق بوقناق در درمان دیابت٬ خواص گیاه بوقناق


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 27 اسفند 1397
بالا بودن آنزیمهای کبدی و علل آن

بالا بودن آنزیمهای کبدی و علل آن

گاهی سلولهای ملتهب یا آسیب دیده کبدی، بیشتر از حد طبیعی برخی مواد شیمیایی مثل آنزیم های کبدی را وارد جریان خون می کنند و در نتیجه، باعث افزایش آنزیم های کبدی در آزمایش خون می شوند.

 

کبد یا جگر، یکی از غدد مهم در بدن است که در فعالیت های سوخت وساز بدن مانند گوارش غذاها نقش دارد. تمام خون دستگاه گوارش توسط سیاه رگی به نام ورید باب جمع آوری شده و وارد کبد می شود و تمام مواد جذب شده از لوله گوارشی از کبد عبور می کنند. از دیگر کارهای کبد به دام انداختن سموم بدن و تصفیه آنها با تبدیل کردنشان به مواد بی ضرر است. همچنین، این کبد است که متابولیسم داروها را در بدن بر عهده دارد. شرکت در خون سازی (در دوران پیش از تولد) و مقاومت در برابر عفونت ها، فراهم ساختن سریع انری در هنگام ضرورت، ذخیره آهن و... از دیگر فعالیت های کبد است.

افزایش آنزیم های کبدی می تواند نشان دهنده التهاب یا آسیب سلول های کبدی باشد. سلول های ملتهب یا آسیب دیدهی کبدی، بیشتر از حد طبیعی برخی موادشیمیایی مثل آنزیم های کبدی را وارد جریان خون می کنند و در نتیجه باعث افزایش آنزیم های کبدی در آزمایش خون می شوند.

 

آنزیمهای کبدی افزایش یافته معمولاً عبارتند از:

 

آلانین ترانس آمیناز (ALT)

 

آسپارتات ترانس آمیناز (AST)

 

افزایش آنزیم های کبدی ممکن است در طی یک آزمایش خون معمولی مشخص شود. در بیشتر موارد، آنزیمهای کبدی به آرامی و به طور موقتی افزایش پیدا می کنند.

 

در بیشتر مواقع، این افزایش آنزیم ها علامت یک مشکل کبدی مزمن و خطرناک نیست. اگر آزمایش خون نشان داد شما دچار افزایش آنزیم های کبدی هستید، از پزشک علت احتمالی آن را سوال کنید.

 

[caption id="attachment_4348" align="alignnone" width="300"] علل بالا بودن آنزیم کبدی[/caption]

علل افزایش آنزیم های کبدی

 

پزشک با بررسی داروهای مصرفی بیمار، علایم و سایر آزمایشات، علت افزایش آنزیمهای کبدی را مشخص می کند.

 

مصرف برخی داروها مثل داروهای استاتین که کلسترول خون را پایین می آورند.

 

نوشیدن الکل

 

نارسایی قلبی

 

هپاتیت A و B و C

 

بیماری کبد چرب غیرالکلی

 

چاقی

 

برخی داروهای مسکن مثل استامینوفن

 

هپاتیت الکلی (التهاب کبد در اثر مصرف الکل)

 

هپاتیت خودایمنی (التهاب کبد در اثر یک اختلال خود ایمنی)

 

سیروز کبدی

 

عفونت سیتومگالو ویروس

 

درماتومیوزیت (یک بیماری التهابی که باعث ضعف عضلات و بثورات پوستی می شود)

 

التهاب کیسه صفرا

 

سکته قلبی

 

تجمع آهن خیلی زیاد در بدن

 

کمکاری تیروئید

 

سرطان کبد

 

بیماری مونونوکلئوز

 

دیستروفی عضلانی (بیماری ارثی و مادرزادی که باعث ضعف پیش رونده عضلات می شود)

 

التهاب پانکراس

 

پلی میوزیت (بیماری التهابی که باعث ضعف عضلات می شود)

 

هپاتیت سمی (التهاب کبد در اثر داروها و یا سموم)

 

بیماری ویلسون (تجمع بیش از حد مس در بدن)

 

افزایش آنزیمهای کبدی٬ افزایش آنزیمهای کبدی در بارداری٬ افزایش آنزیمهای کبدی در حاملگی٬ افزایش آنزیمهای کبدی در نوزادان٬ افزایش آنزیمهای کبدی نشانه چیست٬ بالا بودن آنزیمهای کبد چه خطراتی دارد؟٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی بعد ار زایمان٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی در بارداری٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی در نوزادان٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی و علل آن٬ داروی کیاهی برای بالا بودن آنزیمهای کبدی٬ درمان بالا بودن آنزیمهای کبدی با طب سنتی٬ درمان بالا بودن آنزیمهای کبدی با گیاهان دارویی٬ درمان بالا بودن آنزیمهای کبدی در طب سنتی٬ دلایل افزایش آنزیمهای کبدی٬ علائم افزایش آنزیمهای کبدی٬ علائم بالا بودن آنزیمهای کبدی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 15 اسفند 1397
درمان و سلامتی تن در طب سنتی

درمان و سلامتی تن در طب سنتی

 

ترکیب عرقیات بابونه + بادرنجبویه +اسطوخودوس اگر شب قبل از خواب یک لیوان خورده شود ، سردرد چند ساله را به راحتی درمان میکند .

 

اگر قبل از خواب ، هرشب به داخل یک سوراخ بینی 2 قطره روغن سیاهدانه چکانده شود ، اثر  فوق العاده بیشتری از آنتی بیوتیک ها برا ی درمان سینوزیت دارد .

 

اگر نیم ساعت قبل از غذا و یک ساعت بعد از غذا ترکیب عرقیات زنیان+بابونه+شیرین بیان خورده شود ، درد معده ی چند ساله را درمان میکند .

 

بیماران بواسیری اگر برای مدتی عدس – گوشت گاو – گوشت گوساله-سیر –پیاز –بادمجان-آجیل بوداده مصرف نکنند . درمان آنها بسیار آسان میگردد .

 

افرادی که یبوست مزمن دارند اگر یک ساعت بعد از غذا یک عدد مغز گردو + 5 عدد انجیر میل کنند و صبح ناشتا "خاکشیر+آب گرم+یک حبه قند"  مصرف نمایند ،  مشکل آنها درمان میگردد .

 

اگر بعد از صرف غذا 3 قاشق روغن بادام شیرین میل شود و تا یک ساعت چیزی خورده نشود ، سخترین زخم معده درمان خواهد گردد.

 

دم کرده ی  "اسطوخودوس + زوفا + پرسیاوشان" حتی برای یک بار ، بدترین سرماخوردگی را درمان میکند .

 

نسخه ای را برای دم کردن معرفی میکنم که شما را از مصرف قرصهای شیمیایی اعصاب و افسردگی نجات دهد :

 

اسطوخودوس + بادرنجبویه + گل گاوزبان + آفتیمون + بابونه از هرکدام 10 گرم در یک لیوان آب بزرگ دم کرده ، به جای چای استفاده شود . این معجون دم کردنی تاثیر بسیار موثری در تنظیم خواب ،طپش قلب، وسواس فکری ، لرزش بدن و  تنگی نفس دارد

 

ترکیب عرقیات "کاسنی+شاطره" قبل از خواب قبل از صبحانه به مدت یک ماه اثر عجیبی در درمان کبد چرب دارد .

 

دم کرده ی "شیرخشت+فلوس+ترنجبین+ تخم گشنیز" زردی نوزاد را به راحتی درمان میکند

 

لب بسیاری از افراد در فصل سرما ترک میخورد . درمان آن چکاندن دو قطره روغن زیتون در ناف به هنگام خواب است "چند شب"

 

ترکیب عرقیات "کاسنی + گزنه + برگ گردو + شنبلیله + برگ زیتون + مریم نخودی" به شدت قند را پایین می آورد .

 

غرغره ی دم کرده ی آب عدس ، غرغره ی رب انار خانگی روزانه سه مرتبه ، بدترین آفت "زخم دهان " را به راحتی  درمان میکند .

 

ترکیب "عسل + سیاهدانه " اگر روزی چند قاشق چایی خوری مصرف شود ، سنگ شکن بسیار موثری خواهد بود .

 

ترکیب "حنا + آب +کتیرا" اگر در شب  به کف پا زده شود ، در کمترین مدت عمیقترین ترک پا را درمان میکند .

 

آن دسته از مادران به جای اینکه شیر خشک به فرزندانشان بدهند بهتر است یک هفته زیره ی سبز و آرد برنج و شیر گاو حریره بپزند و میل کنند . بقدری شیر در سینه زیاد میشود که می توانند سه بچه را شیر بدهند.

 

درمان بواسیر٬ درمان ترک پا٬ درمان دیابت٬ درمان زخم دهان٬ درمان زخم معده٬ درمان زردی نوزاد٬ درمان سینوزیت٬ درمان کبد چرب٬ درمان معده درد٬ درمان و سلامتی تن در طب سنتی٬ درمان یبوست


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 15 اسفند 1397
درمان مشکلات گوارشی

درمان مشکلات گوارشی

مزاج معده از دیدگاه طب سنتی گرم و مرطوب است و اگر از این اعتدال خارج شود بیمار میشود،رطوبت پرخوری ،و خشکی بی اشتهایی را به دنبال دارد،

بهترین درمان معده گرسنگی کشیدن است،بهترین شیوه خوردن دو وعده در روز صبحانه و شام است و بیشتر از این باعث تجمع اخلاط در معده و خارج نمودن معده از تعادل نسبی است،

هر کس میخواهد معده ای سالم داشته باشد، هر روز اول صبح یک لیوان آب گرم با مقداری عسل آویش بنوشد تا اخلاط باقی مانده از روز قبل شسته شود و معده آماده جذب غذای جدید باشد،

نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب گرم بنوشید و اگر خواستید وعده غذایی اصلی خود را بخورید ابتدا با سهل الهضم ترین غذا شروع کنید، چون هرآنچه ابتدا وارد معده میشود،ابتدا هم خارج میشود، اول آب،سپس نیم ساعت بعد میوه و نیم ساعت بعد سوپ و یا سالاد و بعد از آن غذای پروتئینی یا سنگین، با این کار هم توقف غذای زود هضم را در معده درست کرده ای و هم از فساد آن جلوگیری نموده ای تا در معده درد و ورم  و نفخ تشکیل نشود،

گرم کردن مزاج معده با یک سبابه نمک پنج دقیقه قبل از غذا از توصیه های پیامبر است، هنگام غذا هیچگونه آبی نخورید و فقط لقمه را خوب بجوید، جویدن خوب لقمه از بهترین درمانهای یبوست است، و بعد از پایان غذا نیز یک سبابه نمک بخورید تا بزاق دهان بیشتر ترشح و گرمتر شود، برای بهتر جذب شدن مواد غذایی میتوانید یک قاشق غذاخوری عسل بخورید، اینکار در چاق شدن افراد لاغر نیز کمک کننده است، تا ۲/۵  ساعت بعد از غذا یک لیوان آب بنوشید،اگر غذای شما چرب است این زمان را به ۳/۵ ساعت یا بیشتر افزایش دهید حتی اگر تشنه باشید، چون چربی انرژی زیادی برای هضم لازم دارد و سرازیر شدن خون به سمت گوارش احساس تشنگی را به دنبال دارد، و به محض اینکه هضم تمام شود،تشنگی خود به خود رفع میشود،

کسانی که ترشی معده دارند میتوانند بیست دقیقه بعد از غذا یک استکان عرق زنیان بخورند،

نفخ معده را با یک استکان عرق نعنا،ورم را با دوسین( ترکیب سیاهدانه و عسل) یا عرق آویشن، و  دلپیچه را با عرق چهل گیاه از بین ببرید،

سردردهای گوارشی با دوسین درمان میشوند،

اکثر مشکلات گوارشی از یبوست است،بیشتر سردردها نیز از بخارات اخلاط معده و ضعف دستگاه هاضمه است، برای هر وعده غذایی انسان باید یکبار اجابت مزاج داشته باشد،

سه قاشق روغن بادام شیرین و یک قاشق عسل نیم ساعت قبل از غذا مخلوط شود با همان لیوان آب گرم و جویدن خوب لقمه کمک میکند تا یبوست درمان شود،

استفاده از سبوس یا نان جو سبوسدار در وعده های غدایی کمک کننده رفع یبوست است،

روغن زیتون خام و تلخ و بودار بهترین روغن برای رفع مشکلات گوارشی است،

بسیاری از مشکلات گوارشی که حاصل عصبانیت است را با حجامت میتوان درمان کرد،

 

نسخه عمومی برای درمان مشکلات گوارشی

 

یک لیوان عرق نعنا+ یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ را با هم مخلوط کنید و حدود ده دقیقه با شعله ملایم بجوشد،خاموش کنید و بعد از ولرم شدن با یک قاشق عسل شیرین کنید و بنوشید، روزی یک بار یا هر هشت ساعت یکبار، اگر مشکلات حاد بود بیشترش کنید،

 

کم کردن غذاهای با منشأ حیوانی نیز از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری میکند و بیشتر سبزیجات مصرف کنید، هفته ای یکبار تا دو بار بیشتر پروتئین حیوانی نخورید

 

درمان مشکلات گوارشی٬ درمان مشکلات گوارشی با بارهنگ عرق نعناع٬ درمان مشکلات گوارشی با طب سنتی٬ درمان مشکلات گوارشی با عسل٬ درمان مشکلات گوارشی با گیاهان دارویی٬ درمان مشکلات گوارشی در دوران بارداری٬ درمان مشکلات گوارشی دکتر خیراندیش٬ درمان مشکلات گوارشی عصبی٬ درمان مشکلات گوارشی کودکان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 15 اسفند 1397
برخی بیماریهای قابل درمان با زالو

برخی بیماریهای قابل درمان با زالو

1ـ بیماریهای پوستی ـ جوش

درمان بیماریهای پوستی یک از محدودهای مهم و ممتاز در زمینه زالو درمانی می باشد.

 

2ـ صدمات

زالو درمانی موقعیت خوبی را در درمان کوفتگی ما صدمات خون مردگی و ورم کسب کرده است.

 

3ـ جراحی پلاستیک و پیوند اعضاء

 

4ـ بیماری های دستگاه حرکتی

بیماریهای دستگاه حرکتی شایعترین بیماری زمان حاضر می‌باشد.

 

5 ـ آرتروز Artherose

آرتروز به معنی فرسودگی مفصل می باشد و به طور طبیعی در افراد مسن شدید‌تر ظاهر می‌شود.

 

6ـ رماتیسم مفصلی Rhematism

در رماتیسم مفصلی به وسیله عمل روی کل تورم مفصل می باشد.

 

7 ـ بیماریهای چشمی

مقالات متعددی درباره استفاده موفقیت آمیز زالو درمانی در بیماریهای چشمی مختلف در دسترس است.

 

8 ـ تورم چشم ها

زالودرمانی نتایج موفقیت آمیزی در درمان تورم‌های چشمی داشته است.

 

9 ـ بیماریهای گوش صدای گوش Tinnitus

2 الی 4 زالو پشت هر گوشی در فواصل هر چند هفته تکرار شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

 

10ـ بیماریهای قلبی عروقی ـ تنگی عروق

تنگی عروق سیاهرگی مربوط به گشادی رگ می شود که اغلب بر اثر تضعیف بافت پیوندی می‌باشد.

 

11ـ اختلال گردش خون

اختلال گردش خون دست و پا ( دست و پای سرد ) به وسیله زالو درمانی در محدوده ستون مهره‌ها قابل درمان است.

انگشتان ومناطقی که به عللی گانگرن شده‌اند.

افراد دیابتیکی که از سردی و مورمور و گزگز پاها شکایت دارند کسانیکه از درد ساق پا و پاشنه پا شکایت دارند.

 

12ـ اسپاسم و دردهای عضلانی :

با زالو اندازی روی مناطق دردناک می‌توان درد را کاهش داد و اسپاسم را مرتفع میکند .

[caption id="attachment_4324" align="alignnone" width="300"] خاصیت زالو درمانی[/caption]

 

زالو درمانی٬ زالو درمانی برای آرتروز٬ زالو درمانی برای اسپاسم٬ زالو درمانی برای بیماری دو قطبی٬ زالو درمانی برای بیماریهای چشم٬ زالو درمانی برای بیماریهای قلبی عروقی٬ زالو درمانی برای بیماریهای گوش٬ زالو درمانی برای پشت گوش٬ زالو درمانی برای تنگی عروق٬ زالو درمانی برای تورم چشم٬ زالو درمانی برای جوش صورت٬ زالو درمانی برای دردهای عضلانی٬ زالو درمانی برای دیسک گردن٬ زالو درمانی برای رماتیسم مفصلی٬ زالو درمانی برای صدای گوش٬ زالو درمانی برای صورت٬ زالو درمانی برای لخته خون٬ زالو درمانی برای لک صورت٬ زالو درمانی برای واریکوسل٬ زالو درمانی در تهران٬ زالو درمانی در شرق تهران٬ زالو درمانی در غرب تهران٬ زالو درمانی در منزل


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 15 اسفند 1397
درمان با نمک

 

درمان با نمک

 

آیا تاکنون توجه کرده اید که نمک قادر است به اعماق وجود شخص نفوذ کند و چرا اشک چشم و عرق انسان شوری دارد!؟

 

آیا می دانید فقط شورکردن دهان هنگام خواب و قبل و بعد از هر وعده  غذایی از تخمیر آن و فساد دندان جلوگیری می کند و حتی میکروب معده را هم از بین می برد!

 

آیا می دانید که چرا به یکباره نمک یددار وارد سفره ایرانیها شد و تمام نمک سنگ ها و نمک های دریا از بازار جمع شد!

 

آیا می دانید نمک طبیعی و دست نخورده بشر، فشار خون را تنظیم می کند و حتی فشار بالا را پایین میاورد، امتحان کنید!

 

آیا هرگز آزمایش کرده اید که اگر فقط 5 قاشق غذاخوری نمک یددار را درآخور گوسفندانی که بچه دار هستند بریزید بعد از 48 ساعت تمام گوسفندان بچه خود را سقط می کنند!

 

آیا هرگز به این همه سقط خانمها درماه سوم تانهم دقت کرده اید!

 

نمک یددار باید دارای 2 پی پی ام یدات و 48 پی پی ام ید باشد در صورتیکه در آزمایشات انجام شده مقدار ید موجود در نمک یددار 48 پی پی ام یدات و 2 پی پی ام ید می باشد!

 

آیا می دانید که با حذف نمک طبیعی، قرص لووتیرکسین جزو بالاترین آمار فروش در بین قرص ها، (جهت تیرویید کمکار و پرکار) قرار گرفت!نظر پزشکان بیخبر این است که این قرص باید تا آخر عمر مصرف شود!

 

من تعجب کردم از مریضی که می گفت مدت 20 سال است قرص لووتیروکسین می خورم!

 

سوال این است آیا تمام کسانی که تیروئید پرکار و کمکار دارند اگر فقط هر کدام 10 سال و هر روزی دوتا قرص مصرف کنند؛ سرانه فروش این قرص سر به آمار و ارقام نجومی می گذارد!

 

چرا مدت 35 سال پیش کسی نه تیروئید کمکار داشت و نه تیروئید پرکار  و همه نمک طبیعی (بدون اضافه کردن ید شیمیایی) مصرف می کردند!

[caption id="attachment_4319" align="alignnone" width="300"] درمان با نمک[/caption]

سوال مهم و اساسی دیگر!

 

چرا بسیاری از افراد از تیروئید کم کار رنج می برند!؟ فریب این مسئله اینگونه است که چون ید بدن شما کم است به بیماری تیروئید  مبتلا شده اید!

 

درمدت 40 سال اخیر که غذاهای مردم به سمت طبع سرد و تر و سرد و خشک (کارخانه ای ، فست فودی ،  فریزی ، کنسروی ، پاستوریزه ، هموژنیزه و ...) سوق داده شده است آمار تیروئید در ایران غوغا کرده است!

 

توصیه ویژه به خانمهایی که سقط دارند، یکی از عوامل سقط نمک ید دار است!

 

جالب است قرص لووتیروکسین چه قرصی است که هم جهت تیروئید کمکار و هم جهت تیروئید پرکار توصیه می شود!

 

مگر نه اینکه کمکاری تیروئید از سردی است و پرکای تیروئید از گرمی!

این چه قرصی است که مزاجش هم گرم است و هم سرد!

 

تمام کسانی که از قرص لووتیروکسین استفاده می کنند در همین لحظه قرص را  بیرون ریخته به روش زیر عمل کنند:

 

درمان تیروئید

 

فقط غذایتان همین ها باشد (خام گیاهخواری)! کم کاری تیرویید یک ماه، پر کاری تیرویید دو ماه! بعد بروید آزمایش بدهید، این روش را بیش از صد نفر انجام دادند و نتیجه گرفتند!

 

 

 رابطه نمک و دندان چیست!؟

 

تمام کسانی که جهت دندانهای خود از نمک استفاده می کنند و کرده اند نه دندان خرابی دارند نه مشکل معده دارند و نه مشکل تیروئید!

 

نمک را بشناسید، بهترین نوع نمک نمک سیلیتک است که همان نمک سنگ یا نمک دریاست و نمک هرچه سفیدتر باشد شیمایی تر است!

 

با مصرف آب و نمک و روغن فاسد، ملت در حالت خودکشی تدریجی است!

[caption id="attachment_4320" align="alignnone" width="300"] درمان تیرویید با نمک[/caption]

 

درمان با نمک٬ درمان با نمک داغ٬ درمان با نمک دریا٬ درمان با نمک دریایی٬ درمان تبخال با نمک٬ درمان خار پاشنه با نمک٬ درمان ریزش مو با نمک٬ درمان زگیل با نمک٬ درمان سردرد با نمک٬ درمان سوختگی با نمک٬ درمان عفونت واژن با نمک٬ درمان کمر درد با نمک٬ درمان میگرن با نمک


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 15 اسفند 1397
درمان فشار خون بالا

درمان فشار خون بالا

 

روش درمان

الف) سرکه انگبین (دو لیوان عسل + دولیوان عرق نعنا + یک لیوان سرکه انگورطبیعی) شبی ۳/۱ لیوان از شربت ریخته الباقی را آب ریخته یکساعت بعد از شام میل شود.

 

ب) دوسین (سه واحد عسل + یک واحد سیاه دانه نیم کوب + نیم واحد سرکه انگور طبیعی) از این ترکیب روزی دو قاشق مرباخوری صبح ناشتا و شب موقع خواب میل شود.

ج) ۵ قطره روغن سیاه دانه زیر زبان صبحها

د) حجامت عام ماهی یکبار ۲ الی ۳ مرتبه

طول درمان ۱۲۰ روز می باشد.

 

توجه:

ضمنا در دمویها ترک ناهار بسیار موثر است و شتاب درمان را بیشتر می کند. ولی بلغمی ها باید گرمیها را بیشتر و سردیها را کمتر مصرف کنند.

 

درمانهای اورژانسی :

الف) بین انگشت شصت و سبابه را ۳ الی ۴ دقیقه فشار دهید.

ب) نوک انگشتان را سوزن می زنید تا چند قطره خون بیاید.

ج) ۱۲ الی ۲۰ عدد سیاه دانه را با دندان بجویید تا فشار سریع کاهش یابد.

د) ترشیها هم مثل سرکه ـ آبلیمو ـ آبغوره ـ آب نارنج و ... در مواقع اوراژنسی کمک کننده هستند.

توجه:

یکی از درمانهای اوراژنسی را انجام دهید و اگر به نتیجه نرسیدید راه بعدی را امتحان نمایید.

[caption id="attachment_4315" align="alignnone" width="300"] درمان فشار خون[/caption]

 

درمان فشار خون بالا٬ درمان فشار خون بالا با طب سنتی٬ درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی٬ درمان فشار خون بالا در طب سنتی٬ درمان فشار خون بالا در منزل٬ درمان فشار خون بالا در نوجوانان٬ درمان فشار خون بالا عصبی٬ درمان فشار خون در بارداری٬ درمان فشار خون در جوانان٬ فشار خون٬ فشار خون بالا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 14 اسفند 1397
مضرات مصرف زیاد ترشیجات در طب سنتی

مضرات مصرف زیاد ترشیجات در طب سنتی

از خوردن ترشیجات در شب پرهیز کنید؛ خوردن سرکه و ترشیجات در شب باعث دفع بیشتر کلسیم از بدن شده و موجب پوکی استخوان و ضعف اعصاب و حتی سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود.

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یکی از خوردنیهای موجود در سفره ایرانیان از زمانهای دور تاکنون که جزو جدانشدنی سفره کدبانوهای ایرانی بوده‌، انواع و اقسام ترشیجات (هفتابیجار‌، سیرترشی‌، ترشی لیته‌، ترشک، لواشک و…) است.

 

مصرف ترشیجات به‌نوبه خود از اصولی برخوردار است که خواندن این مطلب‌، می‌تواند نگرش خوانندگان را تغییر دهد؛ ترشیجاتی از قبیل هفت‌بیجار‌، سیرترشی‌، ترشی لیته و سایر اقلام دیگر از ترشیجات از نظر تقسیم‌بندی نه جزو غذا محسوب می‌شوند و نه تأثیر دارویی دارند بلکه باید به‌عنوان چاشنی غذاهای مختلف همراه با غذا به‌مقدار کم مصرف شوند.

 

مصرف زیاده از حد و غیراصولی ترشیجات نه‌تنها مفید نیست بلکه می‌تواند منبعث بیماریها و امراض مختلف در مصرف‌کنندگان آن شود؛ مصرف غیراصولی ترشیجات اگر در دوران جوانی مشکلی ایجاد نکند قطعاً در دوران میانسالی و پیری گریبانگیر خواهد بود.

 

نکته مهمی که همگان باید به آن اهتمام داشته باشند این است که مصرف ترشیجات از اصول مهمی برخوردار است؛ برای هر غذایی باید ترشیجات متناسب با آن غذا را انتخاب کرد چون ترشیجات اگر به‌درستی انتخاب نشوند، نه‌تنها مفید واقع نمی‌شوند بلکه می‌توانند تأثیرات منفی روی خوراکیها داشته باشند.

 

از نظر موقعیت زمانی‌، زمان مصرف ترشیجات، سه‌ماهه زمستان و ماه اول بهار است؛ از خوردن ترشیجات در فصل تابستان و پاییز باید پرهیز کرد چون از نظر طب سنتی ایران، غذاهای فصل زمستان باید دارای طبع گرم باشند لذا توصیه می‌شود کنار غذاهای با طبع گرم و خشک‌، مصرف ترشیجات را برنامه‌ریزی کرد.

[caption id="attachment_4311" align="alignnone" width="300"] مصرف ترشیجات[/caption]

از خوردن ترشی کلم و گل کلم و هفتا‌بیجار که همه این موارد به‌خودی خود نفخ ایجاد می‌کنند‌، همراه با غذاهای نفاخ از جمله خوراک لوبیا و دیزی آبگوشت پرهیز کنید چون همراهی این ترشیجات با این‌گونه غذاها مراتب نفخ معده و روده را فراهم می‌آورند.

 

از خوردن ترشی بادنجان (لیته) همراه با غذاهای بطیءالهضم و دیرهضم باید پرهیز کرد؛ از جمله این غذاها می‌توان کباب جگر سیاه، ماهی، تخم‌مرغ نیمرو و سایر غذاهای دیرهضم و کثیف صالح الکیموس یا ردی الکیموس را نام برد.

 

توصیه و تأکید می‌شود در خورشت فسنجان از اضافه کردن شکر سفید به آن که واقعاً یک اشتباه آشپزی است، پرهیز کرده و از رب انار به‌عنوان مصلحش استفاده کنید؛ در چنین حالتی هضم و جذب و گوارش فسنجان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

 

از خوردن هر نوع ترشی به‌جز رب نارنج یا آب نارنج همراه با ماهی پرهیز شود؛ خوردن ترشیجات با ماهی باعث ضعف کبد و سوء مزاج کبدی شده و شرایط را برای بیماریهای سیستم ایمنی از جمله MS، ویتیلیگو (برص)، گیلن باره و… فراهم می‌آورد.

 

از خوردن ترشیجات در شب پرهیز کنید؛ خوردن سرکه و ترشیجات در شب باعث دفع بیشتر کلسیم از بدن شده و موجب پوکی استخوان و ضعف اعصاب و حتی سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود.

 

خوردن زیاده از حد ترشیجات در مردان باعث کاهش توان جنسی و ضعیف شدن اسپرمها و در زنان باعث دردهای شدید ایام پریود و قاعدگیهای نامنظم و دردناک می‌شود و در سنین بالا باعث تشدید آرتروز می‌شود.

یکی از مهمترین عوامل حواس‌پرتی و کندی حافظه و حتی آلزایمر در ایران‌، مصرف زیاده از حد ترشیجات است چون ترشیجات طبعشان سرد و خشک است و باعث سردی مغز می‌شوند؛ از قدیم گفتند “ترشی نخوری یه چیزی میشی‌” پس اگر نگران کندذهنی و حواس‌پرتی خودتان هستید دور ترشی و ترشیجات را قلم قرمز بکشید.

برای تهیه سیرترشی به‌ازای هر لیتر سرکه ۳ قاشق مصلح آن‌، تخم سیاهدانه اضافه کنید؛ برای تهیه ترشی هفتابیجار به‌ازای هر کیلو ترکیب آن‌، یک قاشق غذاخوری مصلح آن یعنی پودر گلپر اضافه کنید.

[caption id="attachment_4310" align="alignnone" width="300"] مضرات ترشی[/caption]

 

عوارض خوردن ترشی٬ عوارض خوردن ترشی با ماهی٬ عوارض خوردن ترشی در بارداری٬ عوارض خوردن ترشی در دوران پریودی٬ عوارض خوردن ترشی سبر٬ عوارض خوردن ترشی فلفل٬ عوارض خوردن ترشی و ماست٬ عوارض مصرف ترشیجات٬ عوارض مصرف ترشیجات در بارداری٬ مصرف نرشیجات٬ مصرف نرشیجات برای کبد چرب٬ مصرف نرشیجات در اوایل بارداری٬ مصرف نرشیجات در بارداری٬ مصرف نرشیجات در دوران بارداری٬ مصرف نرشیجات در دیابت٬ مصرف نرشیجات در شیردهی٬ مصرف نرشیجات در ماه نهم بارداری٬ نرشیجات


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 14 اسفند 1397
خواص ارده شیره در طب سنتی

خواص ارده شیره در طب سنتی

شیره و ارده برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می شوند.

 

خواص شیره و ارده به عنوان یک ماده غذایی صددرصد طبیعی بسیار است. کنجد اصلی ترین ماده تشکیل دهنده ارده است که تقویت قوای جنسی و تسکین درد بخشی از خواص آن است. شیره و ارده هر دو طبیعت گرم دارند و مصرف آن برای گرم مزاج ها موجب غلیظ شدن صفرایشان می شود و نتیجه آن، جوش زدن در صورت و بدن شان است که راه درمانش هم خوردن میوه های تازه با طبیعت سرد است.

 

ارده نام نوعی غذاست که از کنجد کوبیده شده به دست می آید. در حقیقت ارده خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی بویژه صبحانه است. شیره و ارده هر دو گرمی هستند و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی خوردن.

 

با توجه به اینکه شیره انگور خونساز بوده و مقوی بدن است، افرادی که ضعف عمومی دارند یا مبتلا به کم خونی هستند، می توانند شیره انگور را همراه شیربرنج یا سمنو بخورند یا به صورت شربت، سرکه شیره استفاده کنند.برای تهیه سرکه شیره، باید به میزان یک دهم شیره انگوری که دارید، به آن سرکه انگور خانگی اضافه کنید و برای 2 تا 3 دقیقه آن را بجوشانید تا سرکه و شیره به خوبی با هم مخلوط شوند. در هر بار مصرف هم باید حدود 2-1 قاشق غذاخوری از این ترکیب را در یک لیوان آب حل کرد و نوشید.

ارده یک ماده غذایی کامل است که خواص زیادی دارد.از دیگر فواید این خوراکی شیرین، افزایش حجم عضلات است. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد را به کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می کنند چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات می شود.

 

یکی دیگر از خواص شیره انگور بازکنندگی گرفتگی هاست و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشود، می توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

 

ارده شیره٬ ارده شیره برای زخم معده٬ ارده شیره برای کبد٬ ارده شیره در بارداری٬ ارده شیره در شیردهی٬ ارده شیره و دیابت٬ خواص ارده شیره٬ خواص ارده شیره برای کودکان٬ خواص ارده شیره برای لاغری٬ خواص ارده شیره در بدنسازی٬ خواص ارده شیره در طب سنتی٬ خواص ارده شیره درصبحانه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 14 اسفند 1397
علل نازایی مردان در طب سنتی

علل نازایی مردان در طب سنتی

عوامل خطر نازایی مردان

وجود سابقه عفونت پروستات یا عفونت ناحیه تناسلی

سابقه ضربه به بیضه‌ها یا چرخش بیضه‌ها

سابقه بلوغ زودرس یا دیررس

تماس با مواد سمی در حین کار نظیر مس، کادمیوم و جیوه، اکسید اتیلن، کلرید وینیل، مواد رادیواکتیو و اشعه، حشره‌کش‌ها، سموم آفت‌کش، موادشیمیایی سمی و حلال‌های آلی، سرب، تشعشعات یونیزه و فلزات سنگین

مصرف دخانیات

مصرف الکل

تماس ناحیه‌های تناسلی با دماهای بالا

ترمیم فتق

بیضه نزول نکرده

داروهای مورد استفاده در دوران زخم‌ها یا پسوریازیس

سابقه ابتلا به اوریون در بلوغ

دیابت

[caption id="attachment_4292" align="alignnone" width="300"] علت نازایی مردان[/caption]

علل اصلی نازایی مردان

* اختلالات مربوط به اسپرم : این اختلالات می‌تواند به علل مختلفی ایجاد شود، نظیر بیماری‌های عفونی یا التهابی (اوریون)، اختلالات هورمونی، اختلالات ایمونولوژی، فاکتورهای محیطی و شیوه زندگی و بیماری‌های ژنتیکی

* بیماری سیستیک فیبروز: نوعی بیماری ارثی است که در آن تعداد اسپرم‌ها بسیار کم بوده و گاهی با عدم تشکیل لوله‌های منی‌بر همراه می‌باشد.

* کم خونی سلول داسی شکل

* اختلالات ساختاری دستگاه تناسلی

* بیماری‌های کبدی و کلیوی

* دریافت داروهای ضد تشنج

* آلودگی هوا و میزان سرب موجود در هوا

حال به بررسی بعضی از موارد بالا می‌پردازیم:

اسپرم غیرطبیعی

همه مردها اسپرم غیر طبیعی دارند که تا چند درصد آن، قابل قبول است. اسپرم غیر طبیعی ممکن است دو سر داشته باشد یا اصلا دم نداشته باشد. اگر اسپرم غیرطبیعی در منی مرد خیلی بالا باشد، می‌تواند اثر منفی روی باروری داشته باشد. برخی از متخصصین عقیده دارند که اسپرم‌های غیر طبیعی در عبور از لوله رحمی زن و نیز سوراخ کردن دیواره‌ تخمک دچار مشکل می‌شوند.

تعداد زیاد اسپرم‌ها می‌تواند احتمال باروری را افزایش دهد و طبیعی بودن آن‌ها نیز نقش حیاتی در باروری دارد.

نتایج یک تحقیق نشان داده است که مردان با تعداد کم اسپرم نیز می‌توانند بارور باشند، به شرط این‌که درصد اسپرم‌های طبیعی در آن‌ها بالا باشد

عوامل نازایی مردان

واریکوسل

واریکوسل عبارت است از گشاد شدن سیاهرگ‌های اطراف بیضه. این عارضه اغلب مشکلی برای باروری مردان ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند از طریق افزایش دمای بیضه، به تولید اسپرم‌ها آسیب وارد کند. به همین دلیل بستن این سیاهرگ‌ها (جراحی واریکوسل) در برخی مردان مبتلا، مشکل باروری را اصلاح کرده و در برخی دیگر تأثیر نداشته است.

انسداد دستگاه تناسلی

انسداد (گرفتگی) در بخشی از دستگاه تناسلی مردان، می‌تواند از طریق بستن مسیر خروج اسپرم و جلوگیری از انزال (خارج شدن منی از مرد) روی باروری مرد اثر منفی بگذارد. این انسدادها می‌توانند در اثر ضایعات ناشی از عفونت‌هایی مثل مایکوپلاسما یا اورئاپلاسما و نیز جراحی‌های قبلی ایجاد شوند.

یک ضایعه شدید ناشی از لگد زدن محکم به کشال ران در برخی ورزش‌ها، حتی می‌تواند تولید اسپرم را در بیضه‌ها متوقف کند.

بیضه‌ی نزول نکرده

این عارضه عبارت است از عدم نزول بیضه از داخل حفره‌ی شکم به داخل کیسه‌ی بیضه در طی تکامل جنینی در رحم مادر. در اطفال مبتلا به این بیماری از روش جراحی برای وارد کردن بیضه به داخل کیسه‌ی بیضه استفاده می‌شود. در صورت تشخیص دیر هنگام و در نتیجه عمل جراحی دیر هنگام، این مشکل می‌تواند اثر منفی بر باروری مرد داشته باشد.

بیماری‌های دیگر

دیابت شیرین و دیگر اختلالات غدد درون‌ریز، بیماری‌های غده تیروئید و دیابت بی‌مزه می‌تواند در کنترل هورمونی تولید اسپرم مداخله کنند. عفونت‌های پروستات و اپی‌دیدیم (ساختمان لوله‌ای شکلی که روی نوک هر بیضه، در قسمت بالای آن قرار گرفته است) می‌توانند باعث مداخله در تولید اسپرم یا انسداد مجرای خروج آن شوند.

چاقی

دانشمندان با مطالعه روی مردان چاق دریافتند با وجود انجام روابط زناشویی بدون استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری، این مردان 10 درصد بیشتر از بقیه مبتلا به ناباروری بودند. به گفته این دانشمندان، مردان چاق معمولا روابط زناشویی کمتری دارند که این موضوع تاثیر زیادی بر باروری آن‌ها دارد.

کمبود عناصر کمیاب

غلظت عناصر کمیاب در مایع منی مردان بارور و نابارور متفاوت بوده و میزان غلظت این عناصر در باروری مردان مؤثر است.

غلظت کلسیم در همه گروه‌های بارور و نابارور بیشتر از غلظت عناصر دیگر می‌باشد.

دومین عنصری که بعد از کلسیم از بیشترین غلظت در مایع منی برخوردار است، عنصر روی می‌باشد که همراه با منیزیم، اثرات تحریک کنندگی و مهار کنندگی بر حرکت اسپرم اعمال می‌کند.

مس به عنوان عنصری که سمیت زیادی بر اسپرم ایجاد می‌کند، در گروه‌های نابارور بیشتر از گروه‌های بارور گزارش شده است

[caption id="attachment_4293" align="alignnone" width="300"] نازایی مردان[/caption]

 

بیماری نازایی مردان٬ درمان نازایی مردان٬ دلیل نازایی مردان٬ علت ناباروری مردان در طب سنتی٬ علت نازازیی مردان چیست٬ علت نازایی مردان٬ علل نازایی مردان٬ علل نازایی مردان در طب سنتی٬ نازایی مردان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 14 اسفند 1397
درمان سرطان پروستات با طب سنتی

درمان سرطان پروستات با طب سنتی

 

بيشترين علت مشكل در غده پروستات كم نوشيدن اب، نگهداري ادرار زياد ،پوشيدن لباس زير(شرت الوده وخيلي تنگ) ،چسبندگي مجاري ادرارعفونت مجاري

 

براي پروستات سه مشكل بوجود مي ايد (التهاب، تورم ،سرطان)

 

درمان سرطان پروستات

 

صبح ناشتا هویج زرد (زردک)

 

در بین روز وعصرانه مغز خام تخمۀ کدو بخورید.

به همراه غذا یک مُشت تره فرنگی و یک عددکدو مسمّا (کدو خورشتی)با پوستش بصورت خام وسبزی اسفناج بخورید

 

به همراه ناهاروشام نصف قاشق چایخوری زردچوبه بخورید

[caption id="attachment_4281" align="alignnone" width="300"] سرطان پروستات[/caption]

یک قاشق مربّاخوری زنجفیل (زنجبیل) به همراه ناهار و شام یاهر هشت ساعت یک قاشق بخورید(توجّه: زنجفیل یک دشمن سرسخت برای انواع سرطان‌ها است از جمله ضدّ سرطان پروستات است که به مقدار زیادی سایز و اندازۀ تومور سرطانی پروستات راکاهش داده و باعث کاهش التهاب پروستات نیز می‌شود

 

بعداز غذا انار شیرین باپردۀ نازک روی دانه‎ها بخورید یا عصرانه یک لیوان آب انار شیرین تازه بخورید(میوۀ انار اسید اِلاژیک دارد که ضدّسرطان است)

مصرف سويا (لوبیا روغنی)پیشگیری از سرطان پروستات می‌کند(به شرط این‌که سویا در دمای50درجه به بالای آب به مدت 20دقیقه بجوشد و پس از آبکشی استفاده شود)

 

گیاه  سیاه‌کینه(سیاه چورک، ترقو، سنجته، علف سودا،فلیته)ضدّ سرطان پروستات است، که برابری با آخرین داروهای ضدّ سرطان مانند تاکسول (نام تجاری TAXOL)و نام ژِنِریک آن: پاکِلی تاکسِل Paclitaxel)می‌کند

[caption id="attachment_4282" align="alignnone" width="300"] علاطم سرطان پروستات[/caption]

 

درمان سرطان پروستات با داروی گیاهی٬ درمان سرطان پروستات با زالو٬ درمان سرطان پروستات با زالو درمانی٬ درمان سرطان پروستات با طب سنتی٬ درمان سرطان پروستات با عسل٬ درمان سرطان پروستات پیشرفته٬ درمان سرطان پروستات خوش خیم٬ درمان سرطان پروستات در جوانان٬ درمان سرطان پروستات در طب سنتی٬ درمان سرطان پروستات در مردان٬ درمان سرطان پروستات طب سنتی٬ زالو درمانی برای سرطان پروستات٬ سرطان پروستات٬ سرطان پروستات بدخیم٬ سرطان پروستات چیست٬ سرطان پروستات در نوجوانان٬ علائم سرطان پروستات


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
درمان یبوست در کودکان 5 تا 12 سال

درمان یبوست در کودکان 5 تا 12 سال

 

مصرف کافی  مایعات وفیبرهایی مثل جعفری، کاهو، گشنیز

 

مالیدن ده قطره روغن بادام تلخ یا روغن بادام شیرین روی ناف هر6ساعت وماساژ

 

خوردن یک لیوان خاکشیر صبح ناشتا

 

مخلوط یک فنجان آب کرفس با آب هویج

 

مخلوط عرق کاسنی همراه با عسل روزی یک استکان صبح ناشتا

 

آبزن مقعد و لگنچه باگیاهان ختمی و بنفشه و پنیرک هر12ساعت

 

دمنوش ختمی بنفشه سنا خارشتر هر8ساعت یک لیوان میل شود

 

روغن شوید روی مثانه بچه به آرامی نوازش داده شود

 

در صورت ادامه یبوست شدید و کهنه ٬ شربت سنا گل محصول گیاهی بسیار مفید در داروخانه ها وجود دارد هر ۸ ساعت یک قاشق به بچه داده شود

[caption id="attachment_4276" align="alignnone" width="200"] درمان یبوست کودکان[/caption]

یاد آوری مهم :

 

در فصل تابستان یبوست بزرگ و بچه نتیجه خشکی روده و خوردن اب یخ و ادویه جات بهم ریختن قوه دافعه بدن است پس تغذیه از نوع سرد و تر ٬٫ حرف اول را میزنند و مالش درمانی با روغن بادام ٬ اگر با حوصله باشید باز کننده گرفتگی هستند

یک یاچند روش فوق کافیست لازم به اجرای همه موارد نیست

درصورت عدم درمان مراجعه به متخصص طب سنتی ومشاوره حضوری لازم است.

[caption id="attachment_4277" align="alignnone" width="300"] درمان یبوست کودکان با طب سنتی[/caption]

 

درمان یبوست کودکان٬ درمان یبوست کودکان با خاکشیر٬ درمان یبوست کودکان با طب سنتی٬ درمان یبوست کودکان در طب سنتی٬ درمان یبوست کودکان زیر پنج سال٬ یبوست٬ یبوست کودکان٬ یبوست کودکان 3 ساله٬ یبوست کودکان چیست٬ یبوست کودکان خیراندیش٬ یبوست کودکان زیر 1 سال٬ یبوست کودکان طب سنتی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
شادابی ونشاط پوست با نکات طب سنتی

شادابی ونشاط پوست با نکات طب سنتی

 

پوست ومو آیینه تمام نمای مزاج بدن وهضمهای چهارگانه میباشند.یقینا اختلال در هریک از هضمها, موجب کاهش زیبایی پوست میشود.مثلا بدهضمی معده بهمراه عملکرد نامناسب کبد موجب جوشهای مختلف میشود.

افزایش مصرف گرمیجات نیز موجب ایجاد جوش در پوست میشود.

 

افزایش مصرف مواد غلیظ وسوداوی موجب تیره شدن پوست میشود.

 

افزایش مصرف خوراکیهای خشک موجب خشکی وچروک پوست میشود.

 

افزایش مصرف خوراکیهای گرم وخشک موجب غلبه صفرا ومتمایل شدن رنگ پوست بسمت زردی میشود.

 

تداوم مصرف سردی وخشکی موجب ایجاد لکه های قهوه ای میگردد.

 

افزایش مصرف خوراکیهای سرد وتر, موجب افتادگی پوست صورت وبیحال وبی رمق وبی جذبه شدن پوست صورت میگردد.

 

مصرف بیش از حد خوراکیهای گرم ,موجب باز شدن بیش از حدمنافذ پوستی بالاخص در صورت میشود و....

 

پس در همه موارد ارجحیت با اعتدال مزاج است ورعایت مصرف خوراکیها.

 

مصرف روغنهای بازاری مانندد: روغن مایع،جامد وسرخ کردنی ,تاثیر نامناسبی بر پوست دارندوآنرا دچار پیری زودرس میکند.

 

مصرف آب جوشیده بعلت لطافت وپاکسازی کردن پوست از گزینه های مناسب ,جهت حفظ سلامت وزیبایی پوست است.

 

یبوست ,با بستن وتقلیل راه خروج مواد وگازهای سمی ازبدن, عوامل مهم تهدید کننده سلامت پوست ومو بشمار میروند.

 

پرخوری و کم خوری, یعنی افراط وتفریط در مصرف خوراک ,موجب پیری وپژمردگی پوست وزیبایی بدن است.

 

کم خوابی وپر خوابی در هر دو  صورت با بهم ریختن نظم اخلاط بدن, موجب از بین رفتن زیبایی پوست وچهره میشود.

 

دوری کردن از استرس, اضطراب ,خشم و... اثرات بسیار مطلوبی در این امر دارند.

 

یادآوری میکنم مصرف گیاهان وداروها وکرم های زیبایی, صرفا تکمیل کننده این امر میباشند نه تنها راه چاره.

[caption id="attachment_4219" align="alignnone" width="300"] شادابی و نشاط پوست با طب سنتی[/caption]

 

پوست خوب با طب سنتی٬ پوست زیبا٬ پوست زیبا با حجامت٬ پوست زیبا با زالو درمانی٬ پوست زیبا با طب سنتی٬ پوست زیبا با عسل٬ زیبایی پوست با طب سنتی٬ شادابی ونشاط پوست٬ شادابی ونشاط پوست با نکات طب سنتی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
درمان کم کاری تخمدان و مشکلات مربوط به آن

درمان کم کاری تخمدان و مشکلات مربوط به آن

 

برای درمان تخمدان ضعیف،درمان تخمک ضعیف،درمان طول عمرکوتاه تخمک و درمان کیست با ما در کهن طب همراه باشید

 

  1. هر روز 7 برگ کاسنی یا یک قاشق مربّاخوری پودرکاسنی یا یک استکان عرق طبیعی کاسنی بخورد.

 

  1. مخلوطِ پودرِ ریشۀ گیاهِ ثَعلَب + زعفران + مُشکِ نافِ آهو، به مقدار یک نخود قبل از جماع در مهبل قرار دهد.

 

  1. باقلاّی هندیِ سائیده شده را با شیر انسان (شیرِ زنِ بچّه شیرده) مخلوط کندو قبل از جماع، بمقدار یک‌قاشق‌چایخوری در مهبل قراردهد

 

  1. کاهو بدون سُس و سبزی تره (همراه با ناهار)

 

  1. کرفس و تره فرنگی (همراه با شام)

 

  1. از مخلوط شیرۀ خرما و شیرۀ انگور و مغز گردو، زنِ نازایِ کم‌خون، هر صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری بخورد.

 

  1. مصرف شیرۀ چغندر باروری را أفزایش می‌دهد (هر هشت ساعت، یک قاشق غذاخوری مصرف شود).

 

8.خوردن کاهو (بدون سُس) به همراه ناهار و شام، باعث آمادگی رحم برای باروری می‌شود.

 

9.اگر زن عقیم بعد از پاک شدن از حیض، ساییده شدۀ آبنوس را به مدت هفت روز، روزی یک قاشق چای‌خوری با آب و عسل بخورد و بعد از آن جماع کند به إذن خدا حامله می‌گردد

 

  1. هر ماه در دوران قاعدگی، مربّای میوۀ آمله را هر روز بخورد.

 

11.اگر زن هر روز یک عدد انار تُرش بخورد، خون و سایر مایعات بدنش قلیایی می‌شود و کروموزوم‌های پسرزا باقی می‌مانند؛ لذا احتمال پسردار شدن در او بالا می‌رود.

 

  1. درمان کیست: صبح‌ها یک قاشق چای‌خوری پودر گُل اُسطوخدّوس در یک لیوان آبجوش وِلرم مخلوط کرده و میل کند.

 

13.درمان پرولاکتین بالا: الف. صبح: یک قاشق‌چای‌خوری زنیان با  عسل بخورد، عصر: یک‌استکان جوشاندۀ برگ گردو با عسل بخورد.

[caption id="attachment_4254" align="alignnone" width="300"] درمان کیست تخمدان در طب سنتی[/caption]

 

درمان کم کاری تخمدان٬ درمان کم کاری تخمدان با داروی گیاهی٬ درمان کم کاری تخمدان با رازیانه٬ درمان کم کاری تخمدان با طب سنتی٬ درمان کم کاری تخمدان با گیاهان دارویی٬ درمان کیست٬ درمان کیست تخمدان در بطب سنتی٬ کم کاری تخمدان٬ کم کاری تخمدان چیست٬ کم کاری تخمدان زنان٬ کم کاری تخمدان ها٬ کم کاری تخمدان و بارداری


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
درمان قطعی سینوزیت با طب سنتی

درمان قطعی سینوزیت با طب سنتی

سینوزیت را به روشهای زیر میتوان درمان نمود:

 

روغن سیاه دانه به روش زیر داخل بینی چکانده شود.

 

شب اول یک قطره داخل بینی سمت راست.

 

شب دوم یک قطره داخل بینی سمت چپ.

 

شب سوم دو قطره داخل بینی سمت راست.

 

شب چهارم دو قطره داخل بینی سمت چپ.

 

شب پنجم سه قطره داخل بینی سمت راست.

 

شب ششم سه قطره داخل بینی سمت چپ.

 

بعداز این شش روز یک هفته قطره را قطع کرده سپس دوباره به روش بالا یکبار دیگر ادامه دهید . سپس در هفته چهارم استنشاق آب ولرم به همراه یک قاشق مرباخوری عسل در هردو بینی هرشب انجام شود.

 

توجه: مالیدن اسانس نعناع یا روغن سیاه دانه روی پبشانی در این مدت مفید است .

 

توجه:در هنگام استفاده از روغن سیاهدانه سر باید کاملا رو به عقب باشد یا سر در حالت سجده قرار گیرد.

 

توجه : منظور از تعداد قطره ها تعداد قطره ای است که واقعا داخل سینوسها شود.

 

توجه : استفاده از این قطره معمولا دارای سوزش و ریزش خلط پشت حلق را بیشتر میکند که امری طبیعی است.

 

روش دیگر درمان استفاده از ترکیب یک لیوان آب جوشیده ولرم به همراه یک قاشق مرباخوری جوش شیرین جهت استنشاق شبانگاه به مدت سه شب سپس یک هفته تعطیل دوباره سه شب این کار انجام گردد.سپس یک هفته استشاق آب و عسل به روش بالا توصیه میشود.

 

روش دیگر درمان استفاده از بخوراکالیپتوس به مدت ۱۴ شب میباشد.

 

توجه :در بین سه روش بالا روش اول از همه بهتر است. ضمنا اگر با روشهای بالا درمان کامل اتفاق نیفتاد باید جهت درمان تکمیلی از زالو درمانی استفاده گردد.

[caption id="attachment_4250" align="alignnone" width="300"] درمان سینوزیت دکتر خیراندیش[/caption]

 

درمان سینوزیت٬ درمان سینوزیت با بخور٬ درمان سینوزیت با روغن بنفشه٬ درمان سینوزیت با روغن سیاه دانه٬ درمان سینوزیت با زالو٬ درمان سینوزیت با عنبر نسا٬ درمان سینوزیت با گیاهان دارویی٬ درمان سینوزیت با نازیل٬ درمان سینوزیت چرکی٬ درمان سینوزیت در خانه٬ درمان سینوزیت در طب سنتی٬ درمان سینوزیت دکتر حسین خیراندیش٬ درمان سینوزیت دکتر خیراندیش٬ درمان سینوزیت مزمن


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
علت ریزش مو در حمام از منظر طب سنتی

علت ریزش مو در حمام از منظر طب سنتی

یک اشتباه رایج در هنگام استحمام وجود دارد که می‌تواند عامل بزرگی در “ریزش موهای سر” باشد؛ در این مطلب به توضیح این مسئله پرداخته‌ایم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شست‌وشوی سر در حالت ایستاده در حمام و در حالتی که موهای سر به‌ علت جذب آب، سنگین‌تر از حالت عادی است، از عوامل جدی ریزش مو می‌تواند باشد همچنین“شانه زدن مو در حمام” نیز از عوامل ریزش موها است.

 

دست بردن لای موها و شست‌وشوی شدید موها با آب خیلی گرم و شانه زدن مو در حمام سبب شل شدن عضلات نگهدارنده موها می‌شود و احتمال ریزش مو را افزایش می‌دهد.

 

تمام حمام های سنتی ایران جهت شست‌وشوی سر، دارای سکویی مخصوص بوده‌اند تا شست‌وسوی موی سر در حمام در حالت نشسته انجام شود؛ پس در حالت نشسته سر خود را شست‌وشو دهید تا موهای شما سالم بماند.

 

اما جالب اینکه شانه کردن موها در حالت ایستاده در بیان ائمه اطهار نیز نهی شده است کما اینکه امام علی(ع) فرمود: “ایستاده شانه زدن، فقر آورد.”

در مورد شانه زدن مو، فواید و آداب آن، روایات زیادی از پیشوایان دین نیز به ما رسیده است به‌گونه‌ای که در برخی منابع روایی، فصلی با عنوان “شانه زدن” تنظیم شده که بیانگر اهمیت آن است.

 

همچنین در روایتی آمده است: “هرگاه خواستى شانه بزنى، شانه را به‌ دست راست بگیر و بگو بسم‌الله و آن را بر فرق سر بگذار و جلوی سر را شانه بزن و بگو: بارخدایا، موى و پوستم را زیبا کن، زندگی‌ام را خوب کن و بدى را از من دور ساز، سپس سر را شانه بزن و بگو بارخدایا، مرا واپس برمگردان و نیرنگ شیطان را از من برگردان و او را نسبت به من توانایى مده، سپس دو ابرویت را شانه کن و بگو بارخدایا، از من غم و اندوه و وسوسه دل ها را بزدا و شانه را بکش به‌ زیر دو گوشت، سپس گلاب به رویت بزن که پدرم از امام ششم روایت کرد هر که خواهد به‌ دنبال حاجتى رود و گلاب به رویش زند، هلاک نشود و حاجتش برآید و تنگى و خوارى به او نرسد”.

 

شانه‌ زدن موها باعث ازبین‌ رفتن بلغم زائد و افزایش قدرت ذهنی می شود. در‌باره فواید شانه زدن صحیح موها، روایات متعددى از معصومین وارد شده از جمله امام صادق(ع) فرمود: “شانۀ سر، وبا را می‌برد و شانه زدن ریش، دندان‌ها را محکم می‌کند”.

 

همچنین آن حضرت در حدیثی دیگر فرمود: “زیاد شانه زدن، بلغم را از بین می‌برد”.

امام صادق(ع) نیز درباره فواید شانه زدن موی سر فرموده‌اند: “شانه‏، روزى را جلب و مو را زیبا و نیاز را برطرف … و بلغم‏ را قطع مى‏‌کند“.

پیامبر خدا(ص) نیز زیر ریش خود را چهل مرتبه و بالاى آن را هفت مرتبه شانه مى‌کرد و مى‌فرمود: “شانه ذهن را مى‏‌افزاید و بلغم‏ را قطع می‌کند“.

 

خواص شانه زدن مو٬ ریختن مو٬ ریزش مو٬ ریزش مو در حمام٬ ریزش موهای سر٬ زیختن مو در حمام٬ شانه زدن مو٬ شانه زدن مو در حمام٬ شانه زدن موی خیس٬ علت ریزش مو در حمام٬ علت ریزش مو در حمام از منظر طب سنتی٬ فواید شانه زدن مو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 10 اسفند 1397
عنبرنسارا و فواید آن

عنبرنسارا و فواید آن

 

عنبرنسا، پشگل  الاغ ماده (به گویش محلی ماچه الاغ) است. تعجب نکنید! عنبرنسا سرگین الاغ ماده ای است که در بهار جمع آوری می شود. این سینا دود عنبرنسا را برای بیماری ها تجویز می کرد! در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجزای عنبرنسا را با استفاده از روش کروماتوگرافی از یکدیگر جدا کردند و تأیید شد که عنبرنسا خواص آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد التهابی و خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد! الاغ ماده از فصل بهار از بهترین گیاهان دارویی تغذیه می کند و دود کردن آن در واقع یعنی دود کردن صدها گیاه دارویی مختلف یکجا! این دود هیچ اثر سوئی بر بیمار ندارد!

 

اما چرا الاغ ماده؟ طبع الاغ ماده خنک است و طبع مریضی و عفونت گرم است. پشگل الاغ ماده را مثل اسفند روی آتش می گذارند و دود خارج شده از آن را استنشاق می کنند و یا اجازه می دهند دودِ آن با بدن (بخشی که دچار بیماری شده) تماس داشته باشد! اما دود عنبرنسا چه می کند؟

 

درمان  سرماخوردگی، درمان سینوزیت، درمان میگرن و سردرد، درمان کهیر، اگزما، هر نوع خارش پوستی، در درمان و بهبود زخم ختنه معجزه می کند

زخمهای پس از سوختگی را از بین می برد. در درمان خون دماغ مفید است. گوش درد وعفونت گوش را از بین می برد

برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان مفیدست.

 

عفونتهای واژینال را نابود می کند (دود باید با بدن تماس پیدا کند)

قارچ پوستی و قارچ واژینال را نابود می کند

در درمان و کاهش عوارض بواسیر بسیار مؤثر است. دندان درد را بخصوص اگر ناشی از عفونت باشد کم می کند

دود عنبر نسا فرآیند زایمان طبیعی را آسان تر خواهد کرد

در دفع جنین مرده از بدن زنان معجزه می کند

مشکلات تنفسی مثل آلرژی فصلی و تنگی نفس را نابود می کند

دانه های آبله مرغان را خشک می کند

 گل مژه و عفونت چشم را از بین می برد

ویروس های معلق در هوا را از بین می برد و از انتشار بیماری های ویروسی جلوگیری می کند

مخملک، سیاه سرفه کودک را برطرف می کند. تبخال را برطرف و از ترکیدن تبخال پیشگیری می کند

 

یکی از روش های استفاده از عنبرنسا دود کردن آن مثل اسفند است.

[caption id="attachment_4258" align="alignnone" width="300"] عنبر نسا در طب سنتی[/caption]

 

برای ریه٬ تشخیص عنبر نسارا اصل٬ خواص عنبر نسارا٬ خواص عنبر نسارا برای جوش٬ خواص عنبر نسارا برای جوش صورت٬ خواص عنبر نسارا برای سرفه٬ خواص عنبر نسارا در بارداری٬ خواص عنبر نسارا در طب سنتی٬ عنبر نسا٬ عنبر نسارا٬ عنبرنسارا برای عفونت زنان٬ عنبرنسارا برای کیست تخمدان٬ فواید عنبر نسارا٬ مضرات عنبر نسارا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 10 اسفند 1397
درمان بیماری های چشم در طب سنتی

درمان بیماری های چشم در طب سنتی

 

درمان افتادگی چشم و پف زیر آن

(ناشی از افزایش بلغم در چشم است)

 

الف) روغن مالی ملاج سر با روغن سیاه دانه یا استفاده از تاج نمکی(داخل کیسه پارچه ای نمک دریا ریخته شبها به مدت یکی دو ساعت روی سر می گذاریم.)

ب) ترک و یا کاهش جدی سردیها مخصوصا شبانگاه

ج ) ارده با شیره انگور هفته ای ۴ صبحانه

 

درمان عفونت چشم

 

الف) شبی یک قطره عسل داخل چشم بچکانید.(۷ الی ۱۴ شب)

ب ) بعد از دو هفته یک دوره ۷ الی ۱۴ شب شستشو با عرق رازیانه

ج ) ماساژ چشم

[caption id="attachment_4215" align="alignnone" width="300"] درمان عفونت چشم با طب سنتی[/caption]

 

درمان گل مژه

 

شبی یک قطره عسل داخل چشم بچکانید.(۱ الی ۳ شب)

 

 

  درمان شب کوری

 

الف) سوپ برگ یونجه یا سالاد آن هفته ۲ الی ۳ مرتبه

ب ) ضماد یونجه پخته شده روی چشم از شب تا صبح بماند

 

 

درمان تیک عصبی چشم

 

الف) استشمام عطر شبانگاه

ب ) فسنجان بادام درختی ۲ الی ۳ وعده

ج ) ماساژ سر و کف پا

د) ترک و یا کاهش جدی سردیها مخصوصا شبانگاه

ه) روغن مالی ملاج سر با روغن سیاه دانه

و ) شبی یک لیوان عرق بهارنارنج به همراه یک قاشق مرباخوری فرنجمشک و کمی عسل

 

 

درمان آب مروارید

 

الف) شستشوی چشم با عرق رازیانه (۴۰ شب)

ب) شبی یک قطره آب لیموی تازه داخل چشم (۴۰ شب)

ج ) بعداز آبلیمو ۴۰ شب شبی یک قطره عسل داخل چشم بچکانید.

د ) حجامت ماستوئید(پشت گوش)

ه ) دو هفته بعد حجامت ناحیه گیجگاهی

* با تکرار این روش درمان می شود

 

درمان قوزقرنیه

 

الف) روغن مالی ملاج سر با روغن سیاه دانه یا کنجد

ب)  شستشوی چشم با عرق رازیانه (۴۰ شب)

ج) بادکش پشت گوش ۷ الی ۱۴ مرحله

* توجه : انجام بادکش فقط باید زیر نظر متخصص طب سنتی باشد.

 

درمان کاهش دید چشم

 

الف)  شستشوی چشم با عرق رازیانه هرشب مداوم

ب ) اگر دید بسیار کم شده حجامت ماستوئید

ج) دو هفته بعد حجامت ناحیه گیجگاهی

د ) خوراک بادام درختی روزی ۱۴ عدد

 

درمان شوره مژه

 

روغن مالی مژه با روغن بنفشه

 

درمان ناخنک چشم

 

الف) شستشوی چشم با عرق رازیانه

ب ) روغن مالی ملاج سر با روغن سیاه دانه

ج ) حجامت سر

د ) دو هفته بعد حجامت ناحیه گیجگاهی

 

* توجه : با تکرار حجامت ها و در بعضی موارد با تشخیص طبیب زالو اندازی و حتی فصد ناحیه گیجگاهی درمان اتفاق خواهد افتاد.

 

درمان سوزش و قرمزی والتهاب چشم

 

از ترکیب (آبلیموی تازه + روغن بادام شیرین) شبی یک قطره داخل چشم .

 

[caption id="attachment_4211" align="alignnone" width="300"] درمان سوزش و قرمزی چشم با طب سنتی[/caption]

درمان آبریزش شدید چشم

 

الف ) شبی یک قطره عسل داخل چشم بچکانید.(۷ الی ۱۴ شب)

ب ) ترک و یا کاهش سردیها (۴۰ شب)

[caption id="attachment_4214" align="alignnone" width="300"] درمان آبریزش شدید چشم با طب سنتی[/caption]

 

درمان مگس پران چشم

 

الف) شستشوی چشم با عرق رازیانه

ب) حجامت سر

ج ) دو هفته بعد حجامت ناحیه گیجگاهی

 

 

 درمان گل مژه

 

ترکیبی از گل ختمی , آویشن و اسپرزه را با شیر داغ یا آب جوش خمیر کرده و روی پلک بگذارید و روی آن را بسته و نرم نگه دارید تا سر باز کند . و سپس با دم کرده آویشن شستشو شود . در یک جلسه حجامت ناحیه گیجگاهی یا  فقط 2 عدد زالو کنار چشم یا زیر پلک بیاندازید.

[caption id="attachment_4212" align="alignnone" width="300"] درمان گل مژه در طب سنتی[/caption]

 

درمان آب سیاه گلوکوم

 

الف) حجامت ماستوئید(پشت گوش)

ب) دو هفته بعد حجامت ناحیه گیجگاهی

ج) شستشوی چشم با عرق رازیانه

[caption id="attachment_4213" align="alignnone" width="300"] درمان آب سیاه گلوکوم با طب سنتی[/caption]

 

درمان آب سیاه گلوکوم٬ درمان آب مروارید٬ درمان آبریزش شدید چشم٬ درمان افتادگی چشم و پف زیر آن٬ درمان بیماری چشم٬ درمان بیماری چشم با طب سنتی٬ درمان بیماری چشم در طب سنتی٬ درمان بیماری های چشم٬ درمان تیک عصبی چشم٬ درمان سوزش و قرمزی والتهاب چشم٬ درمان شب کوری٬ درمان شوره مژه٬ درمان عفونت چشم٬ درمان قوزقرنیه٬ درمان کاهش دید چشم٬ درمان گل مژه٬ درمان مگس پران چشم٬ درمان ناخنک چشم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 10 اسفند 1397
شحم گاو و خواص آن در طب سنتی

شحم گاو و خواص آن در طب سنتی

در اطراف قسمت­ های مختلف بدن گاو ­ های خاصی شکل می­ گیرد که به آن­ ها شحم گفته می­ شود.

در طب سنتی ایران و در طب اسلامی به خوردن روغن­ هایی که منشأ حیوانی دارند مثل روغن پیه یا روغن شحم گاوی بسیار تأکید و سفارش شده است و در میان پیه­ ها، پیه­ ی قلوه­ گاه چون از لطافت بیشتری برخوردار است همواره مطلوب­تر بوده و از اهمیّت خاصی برخوردار است.

از جمله برداشت­ هایی که در مورد خواص روغن شحم قلوه گاه گاو می­ توان از طب سنتی بدست آورد، آب کردن چربی­ های زیر شکم، رشد عضلانی بدن، تناسب اندام، منبع تولید انرژی و توان بسیار عالی و تقویت کننده­ ی بسیار مؤثر سیستم دفاعی بدن است.

 

امیرالمؤمنین امام علی (ع) در این باره می­ فرمایند: «پیه هم اندازه خود، بیماری را از بدن بیرون می­ برد، مردم به هیچ چیز بهتر از روغن حیوانی و قرائت قرآن درمان نجسته­ اند».

 

از این روایت دو نکته مهّم برداشت می­ شود:

 

۱ـ مصرف شحم گاو برای بیماران به صورت نامحدود (و البتّه با حفظ اعتدال) مورد تأکید است.

 

۲ـ کنار هم قرار گرفتن روغن حیوانی و قرائت قرآن در کنار یکدیگر نشانه­ ای از تأثیر بسیار زیاد روغن حیوانی در سلامت انسان است.

روایت دیگری از امام (ع) بر تاثیر روغن شحم قلوه گاه گاو همراه با برنج در رشد عضلانی و مطلوب بدن تاکید دارد.

[caption id="attachment_4230" align="alignnone" width="300"] خواص روغن شحم گاو[/caption]

مهم ترین ویژگی ها

 

دردهاي مزمن ناشي از التهاب مانند استئوآرتريت، التهاب رباط ها، التهابات ناشي از شكستگي ها و همينطور درد بافت هاي عميق عضلاني را از بين مي برد.

تقويت مايع درون مفاصل

تسهیل حرکت استخوان ها و مفاصل

بهترین جایگزین داروی سلدرین

شادابی و سفیدی پوست، درمان موثر چاقی، تقویت سیستم ایمنی بدن، استخوان سازی،درمان جایگزین نیش مار و عقرب، رفع درد شدید عضلات،پایین آوردن چربی خون، کاهش کلسترول(LDL)، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، کاهش غلظت خون، کاهنده موثر چربی های اضافی شکم، بسیار پر انرژی و مفید جهت کودکان و ورزشکاران، افزایش مقاومت بدن

 

نحوه استفاده

بهترین جایگزین انواع کره، قابل سرخ کردن و استفاده به روی غذا، جایگزین مناسب انواع روغن

 

روغن های خوراکی مورد تایید اسلام : روغن کنجد، روغن زیتون، روغن حیوانی و روغن شحم گاوی.

[caption id="attachment_4231" align="alignnone" width="300"] نحوه استفاده روغن شحم گاو[/caption]

 

خواص دارویی شحم گاو٬ خواص روغن شحم گاو٬ خواص روغن شحم گاو برای پوست٬ خواص روغن شحم گاو در طب سنتی٬ خواص روغن شحم گاوی٬ خواص شحم گاو٬ روغن شحم گاو٬ شحم گاو کجای گاو است٬ طبع روغن شحم گاو٬ طرز تهیه روغن شحم گاو٬ مضرات روغن شحم گاو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 10 اسفند 1397
افزایش قد با طب سنتی

افزایش قد با طب سنتی

درمان یبوست کودکان که یبوست ام الامراض است 50 درصد با درمان یبوست مشکل کودک حل میشود اشتها زیادتر میشود سوخت و ساز بیشتر انجام میگیرد و رشد کاملتر میشود

 

5 وعده غذا جای 3 وعده مصرف کنید غذاهای بیرونی حذف و نان سبوس دار مثل سنگک استفاده کنید.

 

روزی نیم ساعت حمام آفتاب بگیرید کل بدن نه فقط صورت

 

هورمون رشد بدن بین ساعت 9 تا 11 شب هست سعی کنید در این ساعت خواب باشید.

 

مصرف روزانه 3 لیوان شیر همراه عسل

 

ورزش شنا،دوچرخه سواری، بسکتبال، والیبال و پیاده روی یک ساعت.

 

كتف و ستون فقرات را هر شب 5 دقيقه با ملايمت با روغن سياه دانه و يا بادام تلخ ماساژ دهيد.

[caption id="attachment_4207" align="alignnone" width="300"] افزایش قد[/caption]

درمان تکمیلی

 

حجامت عام ،ساقین و ساکرال هر ۲ماه یکبار(ابتدا عام ۳بار بافاصله دوماه دوبار ساکرال و نهایتا ۳بار ساقین )

 

حجامت خشک روی استخوان های خونساز با روغن مومیان

 

موارد ذکر شده رعایت شود انشاله افزایش قد خواهند داشت

 

سن شروع حجامت

 

از سن 2 سالگی میتوانید فرزندانتان را حجامت کنید و انها را در برابر بیماریها بیمه کنید که یکی از هزاران فواید حجامت همین تاثیر زیاد ان در افزایش رشد کودک هست پس حجامت رو از یاد نبرید.

 

افزایش قد٬ افزایش قد با بادکش٬ افزایش قد با حجامت٬ افزایش قد با حجامت پشت گوش٬ افزایش قد با حجامت گوش٬ افزایش قد با طب سنتی٬ افزایش قد با عسل٬ افزایش قد با عسل و حجامت٬ افزایش قد با ورزش٬ افزایش قد تضمینی٬ افزایش قد کودکان٬ درمان یبوست کودکان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 10 اسفند 1397
زایمان راحت در طب سنتی

زایمان راحت در طب سنتی

 

برای پیشگیری از زایمان سخت و سزارین و آسیب‌های احتمالی به کودک با کهن طب همراه باشید

 

چینش نسخه زایمان راحت

 

منضج صبحگاهی:

 

تخم شربتی، بالنگو و فرنجمشک از هر کدام یک قاشق مربا خوری که باهم مخلوط شده است در یک لیوان شربت گلاب و عرق بیدمشک کمی شیرین نموده هر روز صبح ناشتا تناول شود

 

  منضج میان وعده:

 

پنج عدد انجیر با 10 عدد آلوی بخارا هر شب در یک پیاله آب خیس کرده و بین صبح تا ظهر تناول کنند

 

رژیم غذایی را بر مصرف غذاهای آب پز با مزاجی معتدل و مایل به گرمی که از جمله انواع شورواها، حاوی سبزیجات فراوان و حبوبات و گوشت و میوه‌های جالیزی مانند کلم سنگ کلم و کدو و لبو و خورشت سیب و خورشت به و آش شلغم و غیره باشد

 

میوه‌های مرطوب مانند: انگور و ازگیل و زالزالک و انجیر تازه، تناول گردد. مصرف شیر غیر پاستوریزه جوشیده که چربی آن را کمتر گرفته باشند به مقدار فراوان بسیار مناسب می‌باشد

 

شکم باردار با روغن بادام شیرین و یا زیتون و کنجد هر روز چرب شود

[caption id="attachment_4223" align="alignnone" width="300"] زایمان راحت[/caption]

 

زایمان راحت٬ زایمان راحت با زعفران٬ زایمان راحت با طب سنتی٬ زایمان راحت با ورزش٬ زایمان راحت در طب سنتی٬ زایمان راحت طبیعی٬ زایمان راحت و بدون درد٬ زایمان راحت و زود


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 9 اسفند 1397
روشهای شناخت مزاجمان

روشهای شناخت مزاجمان

1- غلبه خون:

علائم:

گرم شدن بدن، قرمزی پوست و زیر پلک ،جوش و... از علائم آن است.

درمان:

کم خوری – کم نوشی –حجامت –عدس –غسل با آب سرد – کاهش گرمی – افزایش سردی.

 

2- غلبه صفرا:

علائم :

گرمی وخشکی بدن ،تلخی دهان، تشنگی ،عرق کردن، عصبانیت، زردی پوست ، ریزش مو در پیشانی و...

 

درمان:

کاهش گرمی و خشکی ها ، افزایش مایعات و سردی و ترشیجات ، آلو ، سرکه ، عدس ، وضو وغسل و آب بازی  و نوشیدن آب خنک ، حجامت ، استفراغ عمدی ،خرفه، تحرک ،صفرا بر،شافیه 3ماهه، انار بعداز حجامت، ماهی تازه غیرپرورشی، خرفه، کاسنی،گل سرخ و گلابی و...

 

3- غلبه سودا:

علائم :

 غلبه سردی وخشکی، تیره شدن و کدورت پوست ،ترس ، اضطراب ، نگرانی ، کک و مک و لکه های پوستی ، سیاهی زیرچشم و...

 

درمان :

مصرف مسهل ها مانند بسفایج و سنا –افتیمون – رفع یبوست – انار – قرص خون – شانه –داروی شافیه- قی قصد – حمام – عسل –مویز- زیتون – افزایش گرمی ها و مرطوبها –سودابَر – صاف کننده –افتیمون بهترین درمان است.

 

4_غلبه بلغم:

علائم:

غلبه سردی و رطوبت، سستی و ضعف ها ، سردی بدن ، ضعف اراده و حافظه – خلط گلو و سینه – پف کردن و چاقی صورت و بدن و...

 

درمان :

کاهش سردیها و مرطوبها و افزایش گرمیها و خشکیها – کم خوری – کم نوشی –قرآن –مسواک – مویز –عسل – کندر –بلغم زدا – آویشن –کشمش – سیب –خرما – شکر طبرزد – جو –طریفل – قاووت ها – شانه زدن –سرمه – نمک –سیاهدانه – روزه

 

درمان مشترک برای هر چهارتا مزاج

انار سورانی - خرمای پخته  –کاسنی –بنفشه

 

اصلاح طبع بلغمی٬ بلغمی٬ تست تشخیص طبایع چهارگانه٬ تشخیص طبایع٬ تشخیص مزاج٬ تشخیص مزاج بلغمی٬ تشخیص مزاج دموی٬ تشخیص مزاج سوداوی٬ تشخیص مزاج صفراوی٬ درمان غلبه بلغم٬ درمان غلبه دم٬ درمان غلبه سودا٬ درمان غلبه صفرا٬ درمان مشترک برای هر چهارتا مزاج٬ دموی٬ روشهای شناخت مزاجمان٬ سوداوی٬ شناخت طبایع٬ شناخت مزاج٬ صفراوی٬ غلبه بلغم٬ غلبه خون٬ غلبه سودا٬ غلبه صفرا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 9 اسفند 1397
درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

 

علت تنبلی تخمدان، بیشتر سردی مزاج است.یا بلغمی است که مانع رسیدن خون کافی به تخمدان است یا به سبب سودا که مانع رسیدن خون کافی به تخمدان میشود یا حتی غلظت خون.

 

از طرف دیگر اگر کارایی تخمدان کم شود، خانم هایی که جلوگیری می کنند، تخمدان سرد می شود

به همین جهت می گویند کسی که 1 سال جلوگیری کرده ، باید 1 سال هم صبر کند تا درمان بشود. دارویی دارند به اسم ماه زنان .دارویی ترکیبی است که عمده اش تخم شاهی و گل سرخ تبریزی است. هرشب از هفتم قاعدگی تا 14 هم مصرف میشود.

[caption id="attachment_4146" align="alignnone" width="300"] تنبلی تخمدان با طب سنتی[/caption]

استفاده از سویق عدس هم مفید است و تقویت میکند.

 

و نیز سویق گندم و .... که طرز تهیه اش به این صورت است.

طرز تهیه سویق: آرد گندم ، سبوس گندم ، آرد جو ، سبوس جو ،همه غیر از سبوس جو، ( جداگانه ) اول آسیاب میشوند، بعد تفت داده میشوند سبوس جو بر عکس اول تفت داده میشودبعد آسیاب میشه.

[caption id="attachment_4147" align="alignnone" width="300"]سویق عدس سویق گندم[/caption]

قابل ذکر است که این سویق برای خانم های باردار هم بسیار عالی است.هم خود و هم فرزند.

 

از نقص های احتمالی جنین جلوگیری میکند، و چاق کننده است. منتها نباید زیاده روی کنند چون جنین خیلی رشد میکنه، زایمانشان سخت میشود

 

برای کودکان هم فوق العاده است . با پودر نبات مخلوط کنید به بچه ها بدهید.

[caption id="attachment_4148" align="alignnone" width="300"] تنبلی تخمدان با سویق[/caption]

 

تنبلی تخمدان٬ تنبلی تخمدان در طب سنتی٬ تنبلی تخمدان درمان گیاهی٬ تنبلی تخمدان و بارداری٬ تنبلی تخمدان و ناباروری٬ درمان تنبلی تخمدان٬ درمان تنبلی تخمدان با بادکش٬ درمان تنبلی تخمدان با حجامت٬ درمان تنبلی تخمدان با داروی گیاهی٬ درمان تنبلی تخمدان با رازیانه٬ درمان تنبلی تخمدان با زالو درمانی٬ درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی٬ درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی٬ درمان تنبلی تخمدان دکتر خیراندیش٬ درمان ضعف تخمدان در زنان٬ ضعف تخمدان٬ ضعف تخمدان در زنان٬ ضعف تخمدان و بارداری


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 9 اسفند 1397
انسدادها و گرفتگی ها

انسدادها و گرفتگی ها

 

انسداد ها وگرفتگی ها، معضل بزرگ و ریشه اصلی بسیاری از بیماریهاست.

 

اکثر بیماریهای شایع امروزی مانند بیماریهای قلبی ،دیابت ،فشار خون ، بیماریهای شایعی مانند کبد چرب ،بیماریهای پوستی و.....  نتیجه انسداد های جزئی ویا کلی در سلولها واندامهای بدن می باشد .

مشکلی که از دید پزشکی امروزی ،کمی مورد بی توجهی قرار گرفته است .

از دید گاه طب سنتی ،پایه اولیه درمان ،همین رفع انسداد وترافیک (همان اصلاح مزاج )در بدن می باشد .

 

به طور مثال :

بیماری غلظت خون ،به نوعی یک انسداد است .

بیماری فشار خون یک انسداد عروقی شایع است .

بیماری کبد چرب ،در واقع نوعی انسداد محسوب میشود .

یائسگی زودرس زنان ،کیستها ،فیبروم ها و.....نوع پیچیده ایی از انسداد محسوب میشود .

واریس ها در نواحی مختلف بدن ، انسداد عروقی می باشد .

یبوست که مادر بیماریها شناخته میشود نوعی انسداد وترافیک در بدن محسوب میشود و......و.......و......

از دید گاه طب سنتی ،انسداد وترافیک درون سلولی ،برون سلولی ، عروق و...عامل بروز بیماریها می باشد .

 

آشنایی با مزاج ها واصول شش گانه سلامتی ، به شما کمک زیادی در رفع این گرفتگی ها میکند :

تحرک مناسب

آب وهوای سالم

تغذیه متناسب با مزاج فصل ،مزاج سن ،مزاج شخص

رفع یبوست وپیشگیری از اسهال

ساعت مناسب خواب وبیداری

اهمیت ویژه به حالات روحی وروانی (بعد روحانی انسان که به شدت به فراموشی سپرده شده است )

مواردی را که ذکر نمودم ،در واقع همان اصول شش گانه سلامتی است .

 

برای داشتن جسم وروح سالم ، هر شخص باید از علم طبایع ومزاج شناسی اطلاعاتی هر چند جزئی داشته باشد تا بتواند در مسیر سلامتی جسم وروح گام بردارد .

در طب سنتی با اصلاح مزاج شخص ،حجامت درمانی ،بادکش درمانی ،زالو درمانی و گیاه درمانی و....به رفع این انسدادها کمک میشود .

یادمان باشد :انسدادها وگرفتگی های بدن ،به دلیل اشتباهات رفتاری وتغذیه ایی ما می باشد .

امروزه انسداد های روحی وروانی ،باعث بروز بیماریهای اعصاب وروان شده است.

 

انسداد درون سلولی٬ انسداد روده٬ انسداد عروق٬ انسداد عروقی٬ انسدادها و گرفتگی ها٬ انسدادها وگرفتگی های بدن٬ گرفتگی عضلات٬ گرفتگی های دوران قاعدگی٬ گرفتگی های عضلانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 9 اسفند 1397
آب پنیر یا ماء الجبن

آب پنیر یا ماء الجبن

خواص درمانی

‌‌بالا برنده سرعت هضم غذا

بهترین ضد یبوست

بهترین کاهش دهنده وزن

بهترین از بین برنده سلولیت

بهترین پایین آورنده چربی خون

بهترین تنظیم کننده قند خون

بهترین تنظیم کننده فشارخون بالا

بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران

بهترین مکمل غذایی برای سالمندان

اثر آنتی اکسیدانی فوق العاده

مفید در رشد و تقویت استخوان

تقویت سیستم ایمنی بدن

کمک به دفع سنگ کلیه

کمک به دفع سنگ صفرا

درمان تورم مفاصل ، دست و با پا

مفید برای افرادی که از خوردن مواد حاوی پروتئین منع شده اند

[caption id="attachment_4172" align="alignnone" width="300"]خواص درمانی آب پنیر خواص درمانی ماء الجبن[/caption]

طرز تهیه آب پنیر یا ماء الجبن

 

یک لیتر شیر طبیعی را به مدت 20 دقیقه جوشانده و پس از این اجازه دهید تا کمی حرارت از دست داده و نسبتاً ولرم شود سپس یک استکان سرکه خرما "توجه داشته باشید که می توان برای تهیه آب پنیر از سرکه انگور و حتی از آب لیمو نیز استفاده کرد، اما برای داشتن بهترین تاثیر از سرکه خرما استفاده کنید" را به شیر اضافه کرده و به مدت 1 الی 2 ساعت ظرف را کنار گذاشته تا شیر بریده و دلمه شود. شیر دلمه شده را داخل کیسه پارچه ای ریخته و آب حاصل از آن را که همان آب پنیر است را با این کار جدا کرده و در ظرفی برای مصرف نگهداری کنید.

[caption id="attachment_4173" align="alignnone" width="300"]طرز تهیه آب پنیر طرز تهیه ماء الجبن[/caption]

نکات مهم

آب تهیه شده به هنگام فرآیند تولید ماست نیز خواص ذکر شده را داراست که می توان با استفاده از پارچه آن را از ماست جدا و مصرف کرد.

 

می توان مقدار شیر را به میزان بیشتر در نظر گرفته و مقدار بیشتری آب پنیر را برای مصرف حداکثر یک هفته تهیه نمود.

 

برای نگهداری آب پنیر از ظروف فلزی استفاده نکنید.

 

افرادی که دچار مشکلات روده ای مانند ” کولیت روده "سندروم روده تحریک پذیر ibs” هستند نباید از آب پنیر استفاده کنند.

 

آب پنیر حاوی لاکتوز است ، بنابراین افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید از مصرف آن خودداری کنند .

 

هر چند مصرف این ماده حیاتی برای بدن لازم است باید مصرف را به ازای هر دو هفته ، یک هفته قطع کرد تا باعث تنبلی روده نشوید.

[caption id="attachment_4174" align="alignnone" width="300"]آب پنیر ماء الجبن[/caption]

 

آب پنیر٬ خواص آب پنیر٬ خواص آب پنیر برای پوست٬ خواص آب پنیر برای کبد٬ خواص آب پنیر برای لاغری٬ خواص آب پنیر برای لک صورت٬ خواص آب پنیر برای مو٬ خواص آب پنیر برای یبوست٬ خواص آب پنیر در بدنسازی٬ خواص دارویی ماء الجبن٬ خواص ماء الجبن٬ خواص ماء الجبن برای پوست٬ خواص ماء الجبن برای لاغری٬ طرز تهیه آب پنیر٬ طرز تهیه آب پنیر یا ماء الجبن٬ طرز تهیه ماء الجبن٬ عوارض مصرف ماء الجبن٬ ماء الجبن٬ ماءالجبن٬ مضرات آب پنیر


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 9 اسفند 1397
بیماریهای غلبه خلط بلغم

بیماریهای غلبه خلط بلغم

 

پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: «اصل و ریشه ی هر دردی، برودت(سردی) و( همان #بلغم ) است.»

 

بلغم می تواند مغز، ریه، مفاصل، استخوان، دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی را درگیر کرده، و ایجاد بیماری نماید.

 

با افزایش بلغم در هریک از اعضای بدن، ممکن است، بیماری زیر بروز کند:

مغز؛ بیماری های آلزایمر، پارکینسون، بلاهت، حماقت و اکثر بیماری های تشنجی و اقسام رعشه  ها و لقوه، ضعف حافظه و فراموشی، افسردگی، سکته  های مغزی و…

ریه؛ آسم، برونشیت، سرماخوردگی  های مکرر و سینوزیت و…

استخوان و مفاصل؛ روماتیسم مفصلی، آرتروزها، نقرس سرد و…

دستگاه گوارش؛ نفخ معده، ریفلاکس و…

دستگاه تناسلی زنان؛ عفونت  های مکرر، کیست تخمدان، خونریزی شدید در دوران قاعدگی و…

و نیز غلبه ی بلغم، فرد را مستعد انواع سرطان و آنمی( کم‌خونی)  می کند.

[caption id="attachment_4157" align="alignnone" width="300"] مزاج سرد و تر[/caption]

با افزایش بیش از حد خلط بلغم در بدن، بیماری های زیر بروز می کند:

 

فشار خون سرد

سردردی که از پشت سر و گردن شروع می شود و با تهوع همراه نیست.

نبض کُند

درد مفاصل

درد در تمام بدن، استخوان ها و ماهیچه  های بدن

افسردگی و غم زدگی

واپس گرایی و نااُمیدی

تنگی نفس

فراموشی مقطعی

سفیدی زودرس مو

تصویرگری  های منفی

میخچه در دست و پا

ایجاد برص و پیسی در پوست

ایجاد آلوپیسی(ریزش سکه  ای مو در بدن)

ناراحتی  های گوارشی؛ شامل: ریفلاکس، آروغ، قار و قور شکم، ترشی معده

رسوب بلغم در مغز و ایجاد بیماری «ام اس» (که موجب کندی در حرکت اعضای بدن می شود.)

رماتیسم در اندام میانی و ستون فقرات

ناباروری در تخمدان ها

شب ادراری در کودکان

[caption id="attachment_4158" align="alignnone" width="300"] درمان غلبه ی بلغم[/caption]

درمان غلبه ی خلط بلغم

 

به  طور کلی برای پیشگیری و درمان غلبه  ی خلط بلغم(که مزاجی سرد و تر دارد)، باید از خوردن بیش از حدِ غذاهایی که مزاج سرد و تر دارند، بخصوص در زمان ها و مکان  هایی که این مزاج را تشدید می کنند، پرهیز کرد و خود را در معرض اشیاء گوناگونی که موجب غلبه  ی این خلط می شوند، قرار نداد.

جهت درمان، علاوه بر مصرف مواد غذایی گرم و پرهیز از مواد غذایی سرد، از داروهای ضدبلغم استفاده می شود، که به تعدادی از آن ها اشاره می گردد:

 

1-عسل برای افرادی که دچار غلبه  ی وبلغم هستند، به  ویژه کسانی که دچار کم  خونی هستند، بسیار مفید است.

بهتر است عسل طبیعی را به  صورت شربت در آورده، روزی ۲ تا ۳ لیوان میل کنند.

 

2- تأثیر قاطع زیره سیاه در تعدیل بلغم، ثابت شده است.

می  توان پودر آن را در خوراکی  ها و برنج استفاده نمود.

 

3- در روایات، مصرف کندر جهت افزایش هوش و حافظه توصیه شده است. افراد دارای بلغم، بهتر است روزانه ۳مرتبه و هر بار به اندازه یک نخود از کندر خوراکی به صورت جویدنی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استفاده کنند و بزاق خود را ببلعند.

در صورتی که فردی تحمل تلخی کندر را ندارد، می تواند پودر شده  ی آن را به همراه عسل میل نمایداز اثرات دیگر کندر، درمان شب ادراری کودکان و احتلام زیاد است.

 

4- از زیتون می توان به همراه غذا استفاده نمود. همچنین ماساژ مفاصل دردناک با روغن زیتون، برای کاهش درد، بسیار مفید است.

 

5- اسفند نیز از داروهای ضد بلغم است که به  خصوص برای درمان بیماری  های مغز و اعصاب و ریه، بسیار مؤثر است. برای مصرف اسفند به  صورت خوراکی، نباید، دانه  های آن را کوبید، جوید یا جوشاند، بلکه باید به  صورت کامل بلعیده شود، چراکه در غیر این صورت، اثرات سمی دارد.همچنین مصرف آن در هر شب نباید بیش از یک قاشق مرباخوری باشد.

 

6- دم کرده  ی چوب دارچین، برای درمان بلغم اضافی مفید است.

[caption id="attachment_4159" align="alignnone" width="300"] دارچین برای بلغم[/caption]

نمونه ای از رژیم غذایی مناسب برای افرادی که غلبه  ی بلغم دارند، از این قرار است:

 

گوشت شتر، سار، گنجشک و مرغ محلی

 

هل، دارچین، زیره، زنجبیل، زنیان، کندر خوراکی، بادیان، زعفران، فلفل سیاه و قرمز، آویشن، رازیان و دانه خردل

 

گل گاوزبان، بابونه، استخدوس، خاکشیر و مرو

 

بادام، گردو، پسته، فندق، کنجد، ارده و عسل

 

انواع کلم، گندم، نخود، کرفس، نعنا، ریحان، سیر، هویج، موسیر، چغندر، ترب سیاه و سفید، تمام سبزی  های گرم(جعفری، مرزه، ترخون، تره، شوید، شنبلیله و…)

 

گلابی، به، سیب کامل(همراه با پوست و هسته)، طالبی، نارگیل، انگور.

 

بلغم٬ بلغمی مزاج٬ بیماریهای غلبه خلط بلغم٬ درمان غلبه ی بلغم٬ درمان غلبه ی خلط بلغم٬ راههای درمان غلبه ی بلغم٬ رژیم غذایی مناسب افراد بلغمی٬ رژیم مناسب بلغمی ها٬ طبع بلغم٬ طبع بلغم چیست٬ طبع بلغمی٬ عوارض غلبه ی بلغم٬ غلبه بلغم٬ غلبه ی بلفم٬ مزاج بلغم٬ مزاج بلغم چیست٬ مزاج بلغم و درمان٬ مزاج بلغمی٬ مزاج سرد و بلغمی٬ مزاج سرد و مرطوب٬ نشانه های غلبه ی بلفم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : یک شنبه 5 اسفند 1397
تدابیر طب سنتی برای فصل پاییز

تدابیر طب سنتی برای فصل پاییز

 

۱) انجام حجامت پاییزه

 

۲) پوشاندن بدن مخصوصاً بعد از حمام حتماً سر خود را بپوشانید و بلافاصله بعد از حمام از منزل خارج نشوید.

 

۳) سعی کنید شب‌ها قبل از خواب  در بینی خود یک تا دو قطره روغن بنفشه بچکانید تا از گرفتگی بینی  و زکام جلوگیری شود.

 

۴) از محصولات ویژه طبیعت در این فصل به طور مرتب و هفتگی مصرف کنید چرا که خداوند حکیم برای مقابله انسان در برابر بیماری‌های این فصل این میوه‌ها و گیاهان را در اختیار انسان‌ها قرار داده است که عبارتند از: شلغم، ترب سیاه، کدو حلوایی، کدو آشی، انار، عناب، به، سیب، مرکبات، برگ چغندر به صورت آش یا بورانی، خاکشیر، قدومه، نخود

 

۵) سعی کنید از آب یخچال استفاده نکنید و از آبی  که با یخ سر شده باشد که به طور مطلق پرهیز کنید بهترین گزینه این است که از آبی که در کوزه سفالین و بدون لعاب سرد و گوارا شده باشد مصرف کنید.

۶) به خاطر اینکه هوا مسموم  است صبح در خانه اسفند دود کنید و یا اینکه اگر ممکن است در فضای کار هم اسفند دود کنید البته گاهی هم می‌توانید سیاهدانه را مثل اسفند دود کنید.

 

۷) از آنجا که هوا در این فصل خشک است یک کتری آب روی بخاری بگذارید تا رطوبت هوا تامین شود و اگر داخل کتری کمی گل بابونه و یا برگ اکالیپتوس بریزید که دیگر فوق العاده است.

 

۸) در روایات توصیه شده هر روز صبح یک انگشت عسل به صورت لیسیدن مصرف شود.

 

۹) به صورت مرتب و هفتگی سوپ و آش با سبزیجات فصل تهیه کرده و میل کنید.

 

۱۰) از خوردن خوراکی‌هایی که با این فصل سازگاری ندارد به طور مطلق پرهیز کنید مثل هندوانه، خیار، گوجه مخصوصاً به صورت سالاد

 

۱۱) از خوراکی‌های گرم و تر بیشتر استفاده کنید مخصوصاً کسانی که سوداوی مزاج هستند مثل: انجیر خشک، خرما، شیر و عسل، روغن زیتون، سوپ و آش‌های آبکی و خوراکی‌هایی که در شماره ۴ به آن اشاره شد.

 

۱۲) گاهی اوقات کندر را بجوید تا مغز گرم شود و از زکام جلوکیری کند.

 

۱۳) از عطرهای گرم مثل عطر گل محمدی  و مانند آن استعمال کنید.

 

۱۴) از دمنوش‌های گیاهی گرم استفاده کنید به ویژه گیاهانی مثل اسطوخدوس، بادرنجبویه، بابونه، آویشن، بهارنارنج، عناب، سنبل الطیب، به لیمو، گل محمدی و…

 

۱۵) از غذاهای سرد  پرهیز کنید و آنها را با مصلح مصرف کنید برای مثال در خوردن برنج سفید، مرغ، دوغ، ماهی و مانند آن افراط نکیند.

 

۱۶) قرقره آب نمک و استنشاق با محلول رقیق آب نمک را هر شب قبل از خواب و صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن انجام دهید. (استنشاق یعنی آب را از بینی بالا کشیده و از دهان به بیرون بریزیم که با این کار فضای پشت حلق خود را شستشو می‌دهیم).

 

۱۷) از غذاهای سرخ کرده، چرب و فست و فود دوری کنید.

 

۱۸) در وعده صبحانه ارده و شیره میل کنید چرا که هم گرم و تر است و هم انرژی لازم را برای شما در یک روز سرد فراهم می‌کند.

 

۱۹) هویج را بخارپز نموده و با روغن زیتون و لیموترش تازه میل کنید تا مزاج شما را نرم کند.

 

۲۰) صبح‌ مویز و بادام میل کنید.

 

۲۱) گاهی از انفیه استفاده کنید. (انفیه پودری است که در دماغ می‌کشند تا با عطسه‌های مکرری که ایجاد می‌کند فضولات سینوس‌ها و مغز تخلیه شود)

 

۲۲) کف پاهای  خود را با پوشیدن جوراب‌های پشمی گرم نگه دارید مخصوصاً اگر منزل شما سرامیک است در بعضی جاها جوراب‌هایی که با پشم گوسفند تهیه شده عرضه می‌شود.

 

۲۳) از نشستن در جاهای سرد بپرهیزید.

 

۲۴) یک چفیه یا شال پشمی دور کمر خود ببندید مخصوصاً کسانی که استعداد سنگ کلیه دارند.

 

۲۵) گاهی اوقات شب قبل از خواب کف پاها  و ملاج سر را با روغن‌های گرم ماساژ دهید.

 

۲۶) صبح یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک لیوان آبجوش و کمی نبات یا عسل همراه با چند قطره گلاب میل کنید بسیار مفید است.

 

۲۷) راه انداختن کرسی در خانه بسیار مفید است که شرح فواید آن در این مقال نمی‌گنجد.

 

۲۸) انجام بادکش گرم به خصوص در ناحیه کمر و ریه‌ها بسیار مفید است و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

 

۲۹) صبح ناشتا در فصل سرما  مصرف یک استکان آب جوش بسیار مفید است و از نوشیدن آب سرد یخچالی در این هنگام اکیداً اجتناب شود.

[caption id="attachment_4177" align="alignnone" width="300"] تدابیر فصل پاییز[/caption]

 

تدابیر طب سنتی برای فصل پاییز٬ تدابیر طب سنتی در پاییز٬ تدابیر طب سنتی در فصل پاییز٬ تدابیر فصل پاییز٬ تدابیر فصل پاییز دکتر خیراندیش٬ تغذیه در فصل پاییز٬ تغذیه طب سنتی در فصل پاییز٬ تغذیه مناسب طب سنتی در فصل پاییز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : یک شنبه 5 اسفند 1397
علل ریزش مو

علل ریزش مو

 

ریزش مو علل مختلفی دارد از جملہ برخی علل عمومی,تخصصی وفوق تخصصی ڪہ باید پس از بررسی دقیق و رفع آن اقدام بہ این مشڪل نمود.

 

حرارت بیش از حد سر:

این افراد عموما سر و گردن آنها بسیارگرم میباشد، لذا موجب سست شدن و ضعیف شدن پیازچہ های موی سر می گردد.

[caption id="attachment_4183" align="alignnone" width="300"] علل ریزش مو[/caption]

یبوست: 

دراین حالت بعلت عدم خروج صحیح گازهاو مواد زائد از بدن وصعود بخارات مسموم بہ سر, موجب میگردد ڪہ پوست و پیازچہ های مو در گیر و ضعیف گردیدہ و موجب ریزش مو میگردد.

 

افزایش خلط سودا و غلظت خون:

با افزایش خلط سودا و غلیظ شدن خون، طبعا خونرسانی بسمت سر و پوست ضعیف می شود و گرفتگی ها و سدہ ها و ضعف فشارخون موجب ریزش موی سر میگردد.

[caption id="attachment_4184" align="alignnone" width="300"] ریزش مو[/caption]

فشارهای روحی و روانی:

فشارهای روحی و روانی ، استرس،افسردگی وترس بعلت منحرف نمودن طبیعت مدبرہ بدن ,موجب آن میشود ڪہ پوست،مو و پیازچہ های آن بہ درستی خون رسانی و اڪسیژن رسانی نشود.

مصرف یا در معرض مواد شیمیایی قرارگرفتن, مانند انواع صابونها ،شامپوها، اسپریها،آلودگی محیطی،وجود ڪلر در آب,روش ناصحیح استحمام و...

 

ڪمبود مواد غذایی

عوارض سوء مصرف برخی داروها بالاخص داروهای شیمیایی

 

این موارد ڪلیات می باشد و علل درگیر می تواند بہ واسطہ یڪ علت یا ترڪیبی از علل باشد ڪہ پس از بررسی باید رفع گردد

 

ریزش مو٬ ریزش مو ارثی٬ ریزش مو در حمام٬ ریزش مو در دوران شیردهی٬ ریزش مو در زنان٬ ریزش مو در مردان٬ ریزش مو سکه ای٬ ریزش مو شدید٬ علل ریزش مو٬ علل ریزش مو در بارداری٬ علل ریزش مو در جوانی٬ علل ریزش مو در زنان٬ علل ریزش مو در طب سنتی٬ علل ریزش مو در کودکان٬ علل ریزش مو در مردان٬ علل ریزش مو شدید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : یک شنبه 5 اسفند 1397
جوشانده پوست انار

جوشانده پوست انار

 

آیا تا به حال در مورد خواص باورنکردنی جوشانده ی پوست انار چیزی شنیده اید؟

 

۱- آب جوشانده پوست انار را بنوشید. قابض و مقوى است، براى معالجه اسهال ساده و اسهالى که از مسمومیت باشد و اسهال خونى و کنترل سلسله البول مفید است، قند ادرار را کم و خون را تصفیه مى ‏نماید، از خونریزى‏ ها خصوصا خونریزى رحم جلوگیرى مى‏ کند.

 

۲- کوبیده خشک پوست انار را به اندازه چهار گرم با آب گرم مخلوط کنید و بخورید. کرم‏هاى معده و روده را دفع مى‏ کند.

 

۳- مزمزه با آب جوشانده پوست انار براى تقویت لثه مفید است، از خونروى پس از کشیدن دندان جلوگیرى مى ‏کند.

 

۴- یک تکه از پوست انار را بصورت یک سکه کوچک قیچى کنید بعد سفیدى و پیه روى آن را بتراشید تا نازک شود و یک ساعت روى آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.

۵- آب جوشانده پوست انار را با گلنار ساییده مخلوط کرده و روزى شش بار قرقره کنید خونریزى گلو را بند مى‏ آورد.

 

۶- پاشیدن گرد کوبیده خشک پوست انار براى خشک کردن زخم شانکر ساده مصرف مى‏ شود.

 

۷- پوست انار را نرم بسایید و شب ها به وسیله پنبه در دهانه رحم قرار دهید. ترشحات غیر طبیعى را متوقف مى‏ سازد و به عنوان شستشو براى التیام بواسیر و رفع ترشحات سفید یا لوکوره‏آ مفید است.

 

۸- در آب جوشانده پوست انار بنشینید براى قطع کردن سیلان مفرط، ترشحات عادت ماهیانه و همچنین در مواردى که مقعد بیرون آمده باشد و همچنین درمان بواسیر مفید است.

 

۹- پوست انار را با جفت مساوى بسایید و روى پنبه بریزید و هر شب ضماد کنید. فیستول یا بواسیر را درمان مى‏ کند.

 

۱۰- پوست انار را بجوشانید و روزی چند باز با آن دهان شویی کنید آفت و زخم دهان را برطرف می سازد

[caption id="attachment_4164" align="alignnone" width="300"] خواص جوشانده پوست انار[/caption]

 

جوشانده پوست انار٬ جوشانده پوست انار برای اسهال٬ جوشانده پوست انار برای بواسیر٬ جوشانده پوست انار برای پوست٬ جوشانده پوست انار برای پوست صورت٬ جوشانده پوست انار برای تنگی واژن٬ جوشانده پوست انار برای چی خوبه٬ جوشانده پوست انار برای عفونت واژن٬ جوشانده پوست انار برای گلو درد٬ جوشانده پوست انار برای مو٬ خواص جوشانده پوست انار٬ خواص جوشانده پوست انار برای تنگی واژن٬ خواص جوشانده پوست انار برای رحم٬ خواص جوشانده پوست انار برای صورت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : یک شنبه 5 اسفند 1397
ام اس و درمان آن با طب سنتی

ام اس و درمان آن با طب سنتی

 

بیماران ام_اس فقط باید غذاهایی با طبع  گرم و تر مصرف کنند

 

موارد زیر را اصلا مصرف نکنند

فلفل- دارچین- زنجفیل- زیره- سرکه- ترشی- چای- قهوه- نسکافه- کاکائو- بادمجان- فست فود- برنج سفید- کباب(چون خشک است )- کنسروشده- کلیه غذاهای کارخانه ای – بادمجان- گوشت گاو و شتر – غذاهای سرخ کرده.

 

غذاهای مفید

انجیر- زیتون- بادام- کنجد- گردو- پسته- فندق- انگور- کشمش آفتابی-غذاهای آب پز-به

 

یکی از دلایل این بیماری دندان جیوه ای (آمالگام )و پخت غذا در ظروف آلومینیومی (روحی)میباشد

 

انواع روشهای درمان

 

1-انواع جوشانده ها که برای هر فرد متفاوت است.

 

2-مصرف انجیر(5عدد) و آلوی بخارا (10عدد)که به گفته دکتر برای همه آدمها مفید است

 

3-مصرف شیره انگور(10واحد ) با  سرکه خانگی (1واحد )با آب (درمان مناسب برای کم خونی )

 

4-مصرف یک نوع بخور – عطوس – قطره بنفشه

 

5-رعایت دستورات گوارش :ا- جویدن غذا 2- نیم ساعت قبل ازغذا و یک ساعت ونیم بعد ازغذاآب ومایعات مصرف نشود

 

6-استفاده ازقطره سی ام (داروخانه) و روغن بادام تلخ و روغن کنجد جهت ماساژ اندامهای دردناک  (2 بار )+ ماساژخوری کتف خلاف عقربه های ساعت

 

7-روغن زیتون روزی 6 قاشق غذا خوری

 

8-هفته ای 3 بار سوپ گشنیز (سبزی سوپ + گشنیز فراوان+برگ چغندر + 1 قاشق عدس+1 قاشق برنج+گوشت ماهیچه+ آلوچه یا آلوی بخارا + ادویه)

 

9-مصرف 2 قاشق کنجد یا بادام + 2قاشق عسل شام خوبی می باشد

 

10-ازحجامت در برج 2 برای بیشتر بیماران استفاده می شود

11-در بعضی از موارد از انواع عرقیات استفاده می شود :عرق مفاصل:بومادران- کاکوتی- نعنا-افسنتین- گزنه- خارشتر)—عرق سنگ شکن Lآویشن- گزنه- شوید- گشنیز- خارخاسک- خارشتر)---عرق اعصاب:بهارنارنج- سنبل الطیب- گل گاو زبان- بیدمشک- بادرنجبویه –اسطوخودوس)

12-مصرف آب انار در صورت خشکی بدن

 

13-مصرف آب به برای تقویت معده بسیار خوب است – مصرف به درغذاها توصیه میشود

 

14- برای تقویت مفاصل خوردن هفته ای 3 بار پاچه گوسفند توصیه می شود

 

15- در صورت مشکل در عضلات به طور مرتب ازبادکش + پماد مخصوص ام اس + روغن کنجد+لیوان بادکش .به صورت بادکش لغزان در همه بدن استفاده شود (جهت تهیه وسایل باید به خود دکترمراجعه کرد- اگر کسی نتواند راه برود بعد از یک ماه بادکش کردن قادر به راه رفتن میشود  )

 

16- یکی از روشهای درمان استفاده از زالو می باشد ( زالو به اندازه یک کرم می باشد که به پوست می چسبد و خون کثیف را از اعماق بدن بیرون می کشد و دارای 20 نوع آنزیم در بزاق دهانش است که خاصیت سر کنندگی دارد )در کل زالو برای تمام بیماران مفید می باشد.

 

  تهیه یک نوع شکلات :آب به – آب سیب – آب پرتقالاز هر کدام به مقدار مساوی +نصف کل آب میوه ها شکر (شکر سرخ یا شکر قهوه ای یا شکر سفید )=تمام مواد را در ظرف پیرکس ریخته و به آرامی می جوشانید تا غلیظ و سفت شود و به اندازه 4 فندق در روز می خورید

[caption id="attachment_4133" align="alignnone" width="300"] درمان ام اس در طب سنتی[/caption]

 

ام اس٬ ام اس ارثی٬ ام اس بیماری٬ ام اس خفیف٬ تشخیص بیماری ام اس٬ چگونه بفهمیم ام اس داریم٬ درمان ام اس٬ درمان ام اس از زبان دکتر خیراندیش٬ درمان ام اس با بادکش٬ درمان ام اس با حجامت٬ درمان ام اس با دکتر خیراندیش٬ درمان ام اس با زالو٬ درمان ام اس با طب سنتی٬ درمان ام اس با عسل٬ درمان ام اس توسط دکتر خیراندیش٬ درمان ام اس حسین خیراندیش٬ درمان ام اس خوشخیم٬ درمان ام اس خیراندیش٬ درمان ام اس در طب سنتی٬ درمان ام اس دکتر خیراندیش٬ درمان ام اس طب سنتی خیراندیش٬ زالو درمانی ام اس٬ زالو درمانی برای ام اس٬ علت بیماری ام اس


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : یک شنبه 5 اسفند 1397